پايگاه خبري تحليلي «پارس»- براي هفتمين بار در طول هشت سال گذشته، فرزند قاليباف توسط جريان شايعه ساز ضد انقلاب و جريان اصلاحات به دليل مفاسد مالي دستگير مي شود در حالي كه هر روز دانش آموزان مدرسه شمس الشموس او را خندان در دفتر مديريت و زنگهاي تفريح مي بينند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، محمدباقرقاليباف از جمله مديران جهادي است كه با وجود اشكالات جدي مخصوصا در استفاده از عناصر دسته سوم منتسب به جريان اصلاحات، گاها مورد انتقاد جدي نيروهاي انقلاب قرار دارد اما از سوي جريان رقيب خود در عرصه سياسي همواره در معرض تخريب قرار دارد.

در دوران حاكميت دولت مهرورزي به دليل رقابت هاي سال 84، برخي اطرافيان رييس جمهور وقت، نهادهايي را ملزم كرده بودند تا هر آنچه جريانات مالي در شهرداري و خانواده محمدباقرقالياف را رصد نمايند تا در صورتي كه موردي از تخلفات مالي به دست آمد اين رقيب بالقوه انتخابات آتي را از صحنه به در كنند كه تنها به يك مجوز پليس +10 از فرزند شهردار تهران رسيدند كه الياس قاليباف بعد از چندي، عطاي اين مجوز را به لقايش بخشيد.

الياس قاليباف از همان سالها با الگوگيري از بسياري از فعالين فكري جمهوري اسلامي در جريانات مختلف جهت تعليم و تربيت، به تاسيس مدرسه اي با عنوان «شمس الشموس» پرداخت و تلاش كرد در هيچ حوزه اجرايي وارد نشود اما شايعه سازان كه چيزي به دست نياورده بودند هرسال در چند ماه مانده به هر انتخابات، شايعه دستگيري او را به دليل مسايل مالي منتشر كردند كه بر اساس گزارش يك نهاد رسانه اي در شهرداري تهران، تاكنون هفت بار در طول هشت سال گذشته اين شايعه مطرح شده است. جالب آنكه اين شايعه به دليل اينكه كذب و سرپا دروغ بوده صرفا در صفحه فيس بوك، سايت هاي ضدانقلاب خارج كشور و برخي شبكه هاي اجتماعي منتشر شده و مي شود تا هيچ مرجعي نتواند مدعي ارايه مستندات از سوي شايعه پراكنان شود. «شمس الشموس» يك مدرسه زير نظر آموزش و پرورش منطقه دو تهران قرار دارد.

اين در حالي است كه در دولتهاي نهم، دهم و يازدهم، به دليل اينكه قاليباف را رقيب اجرايي و سياسي خود ديده اند همواره بر نهادهاي نظارتي دو دولت فشارهاي جدي بوده و هست كه تحولات مالي شهرداري و خانواده قاليباف به مقامات اجرايي جهت استفاده هاي لازم! گزارش شود. به طوري كه در شايعه اخير، از سه هزار تا 8 هزار ميليارد تومان فساد مالي براي «الياس قاليباف» در شبكه هاي اجتماعي و رسانه هاي ضدانقلاب خارج، منتشر مي شود در حالي كه بودجه نقدي، شهرداري تهران، حداكثر 7 تا 8 هزار ميليارد تومان است.

بررسي گزارش يك نهاد امنيتي غير دولتي و يك نهاد نظارتي دولتي نشان مي دهد كه هيچ تخلف مالي از سوي خانواده قاليباف تاكنون به دست نيامده است. جالب آنكه در گزارش اين نهادها به عدم واكنش و سكوت خبري محض رسانه هاي منتسب به «شهردار تهران» نسبت به اين اخبار كذب، اظهار تعجب شده است.

نهاد امنيتي غير دولتي در مورد «شمس الشموس» تاكيد كرده كه اين موسسه آموزشي- مدرسه اي است تاكنون فعاليت اقتصادي نداشته در عين حال كه در يك ساختمان استيجاري مستقر است.

 قاليباف

ارديبهشت سال گذشته نيز كه شايعه دستگيري، الياس مطرح شده بود، باقر قالیباف در مقام دفاع از فرزندش برآمد و با بیان اینکه «شایعات درباره پسر بنده مبنی بر اینکه به زندان رفته است، صحت ندارد»، گفت: هر روز یک حرف می‌زنند، روزی می‌گویند پسر قالیباف را به زندان برده‌اند در حالیکه فرزند من معلم است و وقتی می‌بینند چاره‌ای نیست می‌گویند قالیباف امروز و فردا از شهرداری می‌رود.» وی در جایی دیگر نیز عنوان کرده است: «با وجود این که برخی‌‌ها خواهان خروج من از متن کار هستند، همچنان به وظایف محوله خود عمل می‌کنم.»