محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به نوسانات ارزی و رسیدن نرخ ارز به نرخ 60 هزار تومان گفت: نوسانات نرخ ارز در روزهای پایانی سال می تواند مجددا بر آتش تورم افزوده و آن را شعله ور کند.

وی افزود: مسئولین بانک مرکزی باید در روزهای پایانی سال مدیریت صحیحی بر نرخ ارز داشته باشند و اجازه ندهند نوسانات نرخ ارز، بازار مایحتاج مردم را دچار مشکل کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفره معیشتی مردم کوچک شده و برخی اقدامات به این موضوع دامن می زند، بیان کرد: افزایش نرخ دلار تا سقف 60 هزار تومان به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

آصفری با بیان اینکه مسئولین باید در زمینه کنترل و جلوگیری از نوسانات ارزی، برنامه درستی داشته باشند، ادامه داد: افزایش نرخ دلار می تواند هرگونه اقدام دولت در زمینه مهار تورم را خنثی و تولید را با مشکلات جدیدی مواجه کند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم بازار ارزی کشور به دست سوداگران بیافتد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم نرخ ارز در بازارهایی نظیر چهار راه استانبول و فردوسی تعیین شود و باید مانع از این مسائل شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز مناسب بوده و اما در پایان سال برخی ایرادات وجود دارد، گفت: البته باید این را هم در نظر بگیریم که در پایان سال تقاضای ارزی در کشور رشد کرده و این موضوع روی قیمت تاثیر می گذارد، با همه این تفاسیر  برخی از مشکلات پذیرفتنی نیست و باید مدیریت صحیحی در بازار رخ دهد.