به گزارش پارس نیوز به نقل از تیتر کوتاه ، سامانه یکپارچه فروش خودرو ، سامانه ای است که با هدف تنظیم بازار خودرو، کوتاه کردن دست دلالان از بازار و در نهایت کاهش قیمت خودرو در بازار رونمایی شد. در این طرح خودروسازان و واردکنندگان خودرو بر اساس برنامه های تولید و عرضه خود، اقدام به پیش فروش محصولات خود می کردند.

شب گذشته طی مراسمی با حضور جمعی از ورزشکاران، هنرمندان، مدیران شرکت راسا موتور خاورمیانه و اصحاب رسانه چهار محصول جدید سوزوکی رونمایی شد. راسا موتور خاورمیانه نماینده رسمی برند سوزوکی و جی ای سی در کشور شناخته می شود، این شرکت پیشتر از دو محصول بالنو و سیاز را از برند سوزوکی به بازار کشور معرفی کرده بود که این رسانه به تست و بررسی آن پرداخته بود. در ادامه بررسی کوتاهی از محصولات جدید سوزوکی در کلاس اس یو وی و کراس اوور که معرفی شد، خواهیم داشت؛
 

سوزوکی-جیمنی

 

سوزوکی جیمنی اس یو وی محبوب

سوزوکی را می توان یکی از برندهای خوشنام بازار کشور معرفی کرد، این برند ژاپنی محصولی خوشنام در آسیا به نام جیمنی دارد. طراحی ظاهری جیمنی مشابه جیپ رانگلر است، این خودرو در کشور هند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. شب گذشته شرکت راساموتور خاورمیانه سوزوکی جیمنی نسل چهارم را به بازار کشور معرفی کرد، این خودرو را می توان اس یو وی ارزان قیمت بازارهای جهانی معرفی کرد.

سوزوکی جیمنی شرکت نامبرده در دو تیپ ۵ و ۳ درب راهی بازار کشور خواهد شد، طراحی ظار این خودرو مانند مرسدس بنز جی کلاس و جیپ رانگلر ظاهر مکعب جعبه ای دارد. باتوجه به اینکه جیمنی یک خودرو تمام آفرودی است، طراحی ساده ای در نمای جلو خودرو دارد. جلوپنجره این خودرو مستطیلی، چراغ های گرد و سپر مرتفع دارد. این طراحی کمک شایانی به حرکت خودرو در مسیرهای خارج جاده می کند، در حقیقت سوزوکی سعی داشته محصول آفرودی در صورت آسیب احتمالی کمترین دردسر تعمیر را داشته باشد. کاپوت این خودرو نیز مانند رقبای هم شکل یعنی مرسدس بنز جی کلاس و جیپ رانگلر ساده و استخوانی است.

سوزوکی-جیمنی

در نمای جانبی تنها تفاوت جیمنی ۵ و ۳ درب تعداد درها است، آنچه که بیشتر در این قسمت از خودرو خودنمایی می کند ظاهر مکعبی است که بیانگر فقدان آِیرودینامیک مناسب است. بنابراین نباید توقع حرکت با سرعت های بالا از این خودرو را داشت. در نمای عقب خودرو نیز شاهد یک درب بزرگ با نصب لاستیک زاپاس به سبک خودروهای آفرود کلاسیک هستیم، چراغ های عقب این خودرو مستطیلی است که حس خودرو جی کلاس را به بنننده منتقل می کند.

سوزوکی-جیمنی

در نمای کابین این خودرو نباید توقع یک داشبورد ارگونومی را داشته باشید، در دو تیپ جیمنی نمایشگر ۷ اینچی، کلاستر آنالوگ، دریچه های تهویه مطبوع گرد و مستطیلی توام با داشبورد ساده حس خودروهای آفرودی کلاسیک را منتقل می کند. تریم داخلی کابین این خودرو رنگ مشکی دارد و صندلی های آن به گونه ای طراحی شده که در مسیرهای طولانی خستگی سرنشینان به حداقل برسد.

سوزوکی-جیمنی

مشخصات فنی جیمنی

سوزوکی جیمنی در دو تیپ ۳ و ۵ درب مشخصات فنی یکسانی دارد، این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. قدرت تولیدر در این خودرو به واسطه یک گیربکس اتوماتیک به دیفرانسیل های جلو و عقب هدایت می شود. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو و عقب ۳ اتصالی صلب به همراه فنرلول است و فرمان آن از نوع کمکی برقی است.

سوزوکی-جیمنی

حداکثر سرعت این خودرو در هر دو تیپ ۱۶۰ کیلومتر است، سوزوکی سیستم های ایمنی و رفاهی مانند کروزکنترل، ایربگ های سرنشینان جلو، ترمز ای بی اس، کنترل پایداری، مه شکن، دوربین دنده عقب، سنسور نور، سیستم شست شو چراغ و تهویه خودکار را تعبیه کرده است.

سوزوکی-جیمنی

گرندویتارا با موتور ۱.۵ لیتر هیبرید بازگشت

در مراسم رونمایی از محصولات جدید سوزوکی توسط راساموتور، سوزوکی گرند ویتارا توجه ها را به خود جلب کرده بود. این بار گرند ویتارا در کلاس کراس اوور اس یو وی با قدرت کمتر از نسل قبلی خود به بازار کشور بازگشته است. گرند ویتارا در نمای جلو مجهز به چراغ های روز ال ای دی کشیده در قسمت فوقانی سپر، چراغ های اصلی در سپر و جلوپنچره کشیده شش ضعلی دارد. کاپوت این خودرو عضلانی کشیده است که ظاهر آن را متفاوت تر از گرند ویتارا مونتاژی کشور کرده است. در نمای جانبی نیز آنچه که بیشتر خودنمایی می کند احجام درها است، در نمای عقب این خودرو نیز شاهد چراغ های کشیده و تعبیه چراغ راهنما و دنده عقب در سپر هستیم.

سوزوکی-گرندویتارا

نمای کابین این خودرو طراحی پخته سوزوکی را به رخ می کشد، وجود نمایشگر ۹ اینچی در مرکز داشبورد، کلیدهای پیانویی و دریچه های تهویه مطبوع کشیده و ارگونومی قطعات نشان از افزایش ایمنی و راحتی دارد. در گرند ویتارا از فناوری هدآپ دیس پلی استفاده شده و خبری از فرمان دی کات نیز نیست.

مشخصات فنی گرند ویتارا هیبریدی

سوزوکی گرند ویتارا به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خطی هیبریدی مجهز است، این موتور ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۶ سرعته منتقل می کند. شاسی این خودرو از نوع اس یو وی کراس اوور سایزکوچک است که سیستم تعلیق مک فرسون برای جلو خودرو و محور پیچشی برای تعلیق عقب تعبیه شده است.

گرندویتارا-هیبریدی

فرمان این خودرو از نوع برقی است که می تواند لذت رانندگی را افزایش دهد، قدرت تولیدی در موتور این خودرو به مجور جلو منتقل می شود و خبری از آفرود نوردی در گرند ویتارا نسل جدید نیست.

گرندویتارا-هیبریدی

سوزوکی برای افزایش ایمنی در گرند ویتارا از ایربگ های پرده ای، جانبی و سرنشینان جلو استفاده کرده است. این خودرو به استارت دکمه ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، جی پی اس، سنسور نور، حالت های رانندگی، پدال شیفت تعویض دنده، سانروف و شارژر وایرلس مجهز است. موتور الکتریکی این خودرو می تواند ۲ کیلووات قدرت برای حرکت این خودرو تولید کند.

سوزوکی-فرانکس

سوزوکی فرانکس به ایران آمد

شب گذشته راساموتور محصولی از سوزوکی به نام فرانکس را معرفی کرد که محصول سوزوکی ماروتی است. فرانکس را می توان بالنو کراس اوور معرفی کرد، هرچند که طراحی این خودرو بیشتر مشابه محصولات تویوتا است. این کراس اوور سگمنت بی محصول ویژه سوزوکی برای بازار هندوستان است که با دو موتور سی ان جی و بنزینی هیبریدی در آن کشور عرضه شده است.

سوزوکی-فرانکس

سوزوکی فرانکس در نمای جلو طراحی مشابه گرند ویتارا دارد، این خودرو نیز مجهز به چراغ های روز ال ای دی کشیده در قسمت فوقانی سپر، چراغ های اصلی در سپر و جلوپنچره کشیده شش ضعلی است. در نمای جانبی احجام گلیگرها، خطوط درها و سقف و بدنه دورنگ بیشتر خودنمایی می کند. طراحی نمای عقب نیز دارای چراغ های کشیده با سپر اسپرت است که سعی در تداعی کردن یک کراس اوور شهری جسور دارد.

سوزوکی-فرانکس

طراحی داخل کابین این خودرو نیاز تقریبا با طراحی کابین گرند ویتارا هیبریدی یکسان است، البته تفاوت این محصول فقط تریم رنگ و کیفیت قطعات آن است.

ویژگی های فرانکس چیست؟

این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱.۵ لیتر مجهز است که به لطف فناوری هیبریدی ملایم می تواند ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی در این پیشرانه به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جهت انتقال به محور جلو هدایت می شود. شاسی این خودرو منوکوک یکپارچه است که با سیستم تعلیق جلو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب نیمه مستقل می تواند راحتی سفر ایجاد کند. در این خودرو از فرمان کمکی برقی استفاده شده است، در فرانکس از فناوری های مانند استارت دکمه ای، دوربین ۳۶۰ درجه و مانیتور ۹ اینچی استفاده شده است. ایربگ سرنشینان جلو، سیستم ترمز ای بی اس، موتور الکتریکی ۲ کیلوواتی، سیستم تهویه مطبوع و جی پی اس نیز از مهم ترین امکانات این خودرو است.