امیرحسین بانکی‌پور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پارس نیوز، با اشاره به تاثیر نرخ تورم در تعیین مبلغ وام ازدواج در بودجه سال 1403 ، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در این ۴ سال و در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه، تمام تلاش خود را انجام داده است تا میزان وام ازدواج با نرخ تورم کشور تناسب داشته باشد.

وی افزود: زمانی که مجلس یازدهم آغاز به کار کرد وام ازدواج ۳۰ میلیون تومان بود، اما در حال حاضر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله شده است، یعنی طی ۴ سال وام ازدواج را ده برابر افزایش دادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ناگفته نماند که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای پسرهای زیر ۲۵ سال و دخترهای زیر ۲۳ سال، در بودجه سال 1403، حدود 350 میلیون تومان شده است.

بانکی پور با اشاره به صف انتظار وام ازدواج تصریح کرد: به واقع اینگونه نیست و با پیگیری‌هایی که کردیم، تمام معوقات مربوط به پرداخت وام ازدواج پرداخت شده است و صف دریافت وام ازدواج مربوط به افرادی است که نهایتاً سه تا چهار ماه پیش ازدواج کرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین ارائه تسهیلات فرزندآوری پیرو مصوبه بودجه هم پرداخت شده است و صرفاً کسانی که نهایتاً ۴ ماه است که فرزندشان به دنیا آمده است، در نوبت دریافت وام فرزندآوری هستند و مابقی افراد وام خود را دریافت کرده‌اند.