بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با بیان اینکه بانک مرکزی باید نیازهای ارزی کاذب را از نیازهای واقعی جدا کند، گفت: عرضه و تقاضای ارز یکی از مسائلی است که اثر زیادی بر روی قیمت ارز می گذارد که این موضوع باید به درستی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه وقتی کشور ارز کمتری داشته باشد یک عده دلال وارد بازار شده و ارز موجود در بازار را خریداری می کنند، بیان کرد: این افراد با خریداری ارز باعث می شوند تا ما دچار کمبود ارز شویم. همچنین این افراد در زمان بروز حوادث و مسائل منطقه، به سرعت قیمت ارز آزاد را افزایش داده و بازار را متشنج می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه اختیارات مناسب ارزی در قالب قانون اصلاح نظام بانکی به بانک مرکزی بیان کرد: در این قانون اختیارات خوبی به بانک مرکزی جهت مدیریت ارزی کشور داده شده است.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه مسئولین کشور در تلاش هستند تا استفاده ارزی را به حداقل برسانند، بیان کرد: این موضوع چه با دیدگاه تهاتری و چه با دیدگاه اجرای پیمان‌های پولی یک و یا چند جانبه با شرکای ایران، مدنظر است.

وی با بیان اینکه توجه به پیمان‌های پولی یک و یا چند جانبه می تواند در مدیریت قیمت ارز موثر باشد، ادامه داد : بریکس، شانگهای و اورآسیا و همه این مجامع یک نگاه منطقه ای را ایجاد کرده تا بتوانیم با شرکای اقتصادی خودمان و براساس ارزی که مورد تبادل قرار می گیرد، مراودات داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش نرخ ارز ظرف دیروز و امروز بیان کرد: کاهش نرخ ارز گویای این است که دولت توان لازم را برای مدیریت قیمت ارز دارد.