به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، تیم‌های ملی فوتبال قطر و ازبکستان در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹ شامگاه شنبه ۱۴ بهمن در ورزشگاه «البیت» قطر با قضاوت «کیم هیگان» به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان وقت‌های قانونی و اضافه با تنیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ضربات پنالتی قطر با نتیجه ۳ بر دو ازبکستان را شکست داد و حریف ایران در نیمه نهایی شد.

برای قطر در نیمه اول «اتکیر یوسوپوف »(۲۷- گل به خودی) و برای ازبکستان «خامروبکوف» در دقیقه ۵۹ گلزنی کردند.

برتری قطر برابر ازبکستان در نیمه اول

نیمه اول

این دیدار در حالی برگزار شد که قطری‌ها امیدوارند با بهره گیری از امتیاز میزبانی و حضور تماشاگران خودی بتوانند به برتری برسند و راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

در اوایل بازی تیم قطر توپ و میدان را در اختیار داشت و نخستین حمله این تیم در دقیقه ۱۱ رقم خورد و ارسال بلند «احمد فتحی» از میانه میدان به عمق خط دفاعی ازبکستان در محوطه جریمه به «اکرم عفیف» رسید که ضربه پای چپ او را دروازه بان ازبکستان مهار کرد.

برتری قطر برابر ازبکستان در نیمه اول

گلزنی قطر به لطف اشتباه دروازه‌بان ازبکستان

در دقیقه ۲۷ «حسن الهیدوس» از سمت راست صاحب توپ شد و در حالی در کناره‌های خط عرضی صاحب توپ بود ارسال خود را انجام داد که توپ پس از برخورد با مدافع ازبکستانی و به دنبال آن دفع اشتباه دروازه‌بان این تیم تغییر مسیر پیدا کرد و وارد دروازه شد تا نخستین گل عنابی‌ها به ثمر برسد.

در دقیقه ۳۶ «اوستون اورونوف» حرکت خود را از سمت چپ آغاز کرد و وارد محوطه جریمه قطر شد و پس در عرض او به «عزیزبک تورگون‌بائف» رسید که مدافع تیم ملی قطر خود را برابر ضربه او پرتاب کرد تا این ضربه در آستانه ورود به دروازه با برخورد به او به کرنر برود.

نیمه اول این دیدار در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی فوتبال قطر به پایان رسید.

شروع نیمه دوم با ضد حمله ازبکستانی‌ها

نیمه دوم با ضد حمله ازبک ها همراه شد که در حالی مهاجم ازبکستان در آستانه تک به تک شدن با دروازه بان قطر قرار داشت، «مشعل برشام» روی او مرتکب خطا شد و از داور کارت زرد دریافت کرد.

در نیمه دوم بازیکنان ازبکستان برای جبران گل خورده روند هجومی داشتند و موقعیت‌های زیادی روی دروازه قطر به وجود آوردند.

قطر حریف ایران در نیمه نهایی شد

گل تساوی ازبکستان روی اشتباه خط دفاعی قطر

حملات ازبکستان روی دروازه قطر ادامه داشت و در دقیقه ۵۹ بازیکنان ازبک با ضربات سر توپ را به «خامروبکوف» رساندند و پس از دفع اشتباه مدافع قطر این بازیکن مجدداً صاحب توپ شد و با نفوذ به محوطه جریمه قطر اقدام به شوت زنی کرد و توانست با پای چپ گل تساوی را برای تیمش به ثمر برساند.

پس از به ثمر رسیدن گل تساوی برای ازبکستان روند بازی آرام شد و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود. در دقایق پایانی نیمه دوم هر دو تیم موقعیت‌های نصف و نیمه روی دروازه‌ها ایجاد کردند که ثمره‌ای نداشت.

بدشانسی عفیف در به ثمر رساندن گل برتری برای قطر

در وقت‌های اضافه نیمه دوم کرنر برای تیم قطر شکل گرفت که ارسال اکرم عفیف را بازیکنان ازبکستان دفع کردند و در ادامه توپ به خود او رسید و با بغل پا اقدام به ضربه زدن به توپ کرد اما توپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در نهایت بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

نیمه اول وقت‌های اضافه

در دومین دقیقه از وقت‌های اضافه اول کرنر برای ازبکستان شکل گرفت که سانتر جلال الدین ماشاریپوف در آستانه ورود به دروازه بود که مشعل برشام توپ را از آستانه ورود به دروازه بیرون کشید.

واکنش دیدنی یوسوپف مانع از گلزنی قطری‌ها شد

در ششمین دقیقه از وقت‌های اضافه اول، بازیکنان قطر حمله‌ای را به سمت دروازه ازبکستان ترتیب دادند که شوت عبدالعزیز حاتم را یوسوپف دروازه بان ازبکستان به کمک تیر دروازه به کرنر فرستاد.

نیمه دوم وقت‌های اضافه

بازیکنان هر دو تیم بازی محتاطانه ای را در پیش گرفتند و کمتر به سمت دروازه‌ها حمله ور شدند. در دقیقه ۱۱۶ «معز العلی» صاحب توپ شد و در محوطه جریمه ازبکستان اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ او به کناره تور دروازه برخورد کرد و راهی به سمت دروازه ازبکستان نداشت.

در نهایت این بازی در وقت‌های قانونی و اضافه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی مشخص کننده پیروز آن را مشخص کند. در ضربات پنالتی قطر با نتیجه ۳ بر دو ازبکستان را شکست داد و حریف ایران در مرحله نیمه نهایی شد.

دیدار قطر و ایران روز چهارشنبه ۱۸ بهمن از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.