شهریار حیدری، نماینده مردم قصرشیرین در مجلس در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت، اظهار داشت: خوشبختانه این طرح پس از رفت و برگشت‌های متعدد بین مجلس و شورای نگهبان، در صحن مجلس شورای اسلامی هم در قالب برنامه و هم بودجه به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت شامل تمامی شرکتی‌ها و به تعبیر دیگر کارکنان غیررسمی شاغل در نهادهای مختلف دولتی است، اضافه کرد: برخی از نیروهای شرکتی و غیررسمی بیش از 20 سال است که منتظر چنین طرحی هستند تا بالاخره سروسامان بگیرند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس درباره دایره مشمولان طرح ساماندهی کارکنان دولت هم عنوان کرد: خوشبختانه این طرح شامل تمام کارکنان غیررسمی، اعم از کارکنان دولتی، شهرداری، مجموعه‌های آموزش و پرورش مانند نهضتی‌ها و کارنامه‌ سبزها و پیش‌دبستانی‌ها است که مدت زیادی برای رفع مشکل خود، هم به مجلس و هم به نهادها و ارگان‌های مختلف مراجعه کرده و هم بعضاً در دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه تجمع کردند.

وی تصریح کرد: مزایایی که طرح ساماندهی کارکنان دولت دارد برابر با کارکنان رسمی دولت است؛ یعنی مشمولان این طرح از یک قرارداد بسیار خوب و یکنواخت مانند رسمی‌ها برخوردار هستند، در عین حال ضمانت شغلی هم دارند.

حیدری تاکید کرد: با تصویب و اجرای این طرح دیگر مانند گذشته هر کسی نمی‌تواند با کارکنان برخورد سلیقه‌ای داشته باشد؛ زیرا در گذشته ممکن بود اگر شرکتی جابه‌جا شود، نیروهای شرکتی از کار اخراج شوندY اما این طرح درواقع تضمین شغلی دارد و از یکم فروردین 1403 با نظارت دقیق مجلس شورای اسلامی قابل اجرا است.