به گزارش پارس نیوز ، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۸ دی‌) در سواحل دریای خزر، بارندگی و کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: همچنین از اواخر وقت و طی روز جمعه (۲۹ دی) با گذر امواج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور برای استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق فارس بارندگی و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گردوخاک و در ارتفاعات با بارش برف همراه است.

وی افزود: شنبه (۳۰ دی) در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید، یکشنبه (۱ بهمن) وزش باد برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام را شاهد هستیم.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه (۲ بهمن) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، در شمال غرب و غرب سواحل بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیائیان همچنین یادآور شد: امروز دریای خزر و طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و جمعه سواحل دریای عمان نیز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ دی)صاف و غبار صبحگاهی در اواسط روز وزش باد از اواخر وقت غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در ‌روز شنبه (۳۰ دی) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد از بعدازظهر غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای۲۷ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.