به گزارش پارس نیوز به نقل از تیتر کوتاه ؛قرار بود نخستین پرواز حج عمره پس از هشت سال از ترمینال "سلام" فرودگاه امام خمینی (ره) در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه (۱۳ دی‌ ۱۴۰۲) همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) انجام شود اما با این حال مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از تعلیق پروازهای حج عمره به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان خبر داد.

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: رایزنی‌های برای پروازهای حج عمره همچنان توسط تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان هواپیمایی کشور، سازمان حج وزیارت درحال انجام است و به زودی این پروازها از سر گرفته می‌شود.
 

به گفته وی لغو پروازهای حج عمره هیچ ارتباطی به بدهی پروازهای حج تمتع به کشور عربستان نداشته و تنها به دلیل مشکلات فنی بوده و مسئولان بخش هوایی در حال دریافت وطی کردن الزامات و فرآیندهای قانونی هستند و به محض رفع مشکل پروازها انجام می‌شود.

 

او می‌گوید: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای پرواز حج عمره پروازهای منطقه‌ای خود را کاهش داده تا هر لحظه که اعلام کنند مجوز پرواز عمره ارائه شده پروازها انجام شود.

قربانعلی بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشور و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای انجام پروازهای حج عمره را دارد.