به گزاش پارس نیوز به نقل از اقتصاد 100-به طور کلی افرادی که سرپرست خانوار بوده و برای طی کردن روند تغییر شماره حساب یارانه خود، می‌بایست در ابتدا به بانک مورد نظر مراجعه کنند. کارمندان بانک پس از مراجعه افراد بایددر سامانه Ebank که صرفا قابل دسترس برای کارمندان بانک است، اقدامات لازم را در جهت تغییر شماره حساب یارانه متقاضیان انجام دهند.

 

شما از طریق سامانه زیر میتوانید با وارد کردن کدملی ۱۰ رقمی اطلاعات حساب و پرداختی های یارانه خود را بررسی نمایید. ماهانه میتوانید بررسی فرمایید که آیا یارانه شما پرداخت شده یا خیر همچنین در صورت تمایل میتوانید شماره حساب یارانه خود را تغییر دهید.

خوشبختانه با فراهم آمدن امکانات آنلاین نیازی به مراجعه حضوری به بانک ندارید و میتوانید از منزل حساب یارانه خود را مدیریت کنید.

برای تغییر شماره حساب یارانه به کجا مراجعه کنیم؟

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد تغییر شماره حساب یارانه را دارید، این مطلب را دنبال کنید. برخی مواقع پیش می آید که سرپرستان خانواری که یارانه نقدی دریافت می کنند، قصد تغییر شماره حساب یارانه را دارند اما نمی دانند چگونه و به کجا مراجعه نمایند. به همین دلیل ما در سایت سبدگردان هدف برآن شدیم تا در گزارشی مختصر در پاسخ به سوال برای تغییر شماره حساب یارانه به کجا مراجعه کنیم؟ ، توضیحاتی را ذکر نماییم.

نحوه تغییر شماره حساب یارانه

بنا به اعلام علی بیات (مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان خراسان رضوی) درباره تغییر شماره حساب یارانه، سرپرستان خانواری که قصد تغییر حساب یارانه خود را دارند به بانک عامل مراجعه نمایند تا بانک از طریق سایت Ebank (قابل دسترس برای کارمندان بانک) نسبت به تغییر حساب یارانه شخص متقاضی اقدام نمایند.

حال سرپرستان خانواری که خواستار تغییر بانک حساب یارانه ای خود هستند باید به سایت www.refahi.ir مراجعه کنند و بانک و شماره حساب خود را تغییر دهند.

به طوری کلی طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، برای تغییر شماره حساب یارانه لازم است مراحل ذیل انجام شود:

۱. رد حساب فعلی دریافت یارانه نقدی با حضور سرپرست خانوار در شعبه بانک عامل.

۲- مراجعه سرپرست خانوار به شعبه بانک عامل مورد نظر و افتتاح حساب بانکی جدید.

۳- درج حساب بانکی جدید در سامانه service.refahi.ir از طریق بانک عامل

مدارک لازم برای تغییر شماره حساب یارانه

– شناسنامه

– کارت ملی

– مدارک حساب جدید

منبع:اندیشه معاصر