به گزارش  پارس نیوز به نقل از  صدا و سیما ،  سردار قاسم رضایی در کمیسیون عملیات شهرستان‌های ایذه، باغملک و هفتکل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت این ۳ شهرستان و همچنین ۱۱ شهید شهرستان راسک اظهار داشت: هدف از این سفر ابلاغ سلام و خسته نباشید فرمانده کل انتظامی کشور به کارکنان استان خوزستان خصوصاً کارکنان این سه شهر شهیدپرور بود.

وی با تاکید بر آموزش‌های تخصصی کارکنان افزود: آموزش باید مستمر و پیوسته باشد و فرماندهان می‌باید گزارش کار خود را از آموزش کارکنان شروع کنند و با بررسی عملکرد این حوزه، اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: آموزش‌های نظامی، حقوقی و تعاملاتی باید در راس آموزش‌ها باشد؛ سه موضوع در تحول کوپ‌ها و کمیسیون‌های عملیات باید دائمی باشد: ۱- دانستنی‌های حقوقی و قضائی ۲- دانستنی‌های نظامی و انتظامی ۳- دانستنی‌های تعاملاتی.

وی با بیان اینکه روسای کلانتری‌ها باید بیشتر وقت خود را در تعامل با مردم و شناسایی جرایم صرف کنند گفت: روح حاکم بر دستورالعمل امنیت محله محور بر همین تعاملات با مردم استوار است، رئیس کلانتری وقتی در میان مردم محله قدم می‌زند واقعا باید مردم احساس امنیت کنند و لرزه بر اندام مجرمان بیفتد.

سردار رضایی با تاکید بر افزایش نگهبانان محله و موسسات حفاظتی و مراقبتی اظهار داشت: آن‌ها دارای ظرفیت‌های بزرگی هستند و در واقع بازو‌های کلانتری و پاسگاه‌ها محسوب می‌شوند، این موسسات در امور مختلف از جمله پیشگیری از سرقت‌ها کمک شایانی می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی خودرو‌های بدون پلاک، پلاک مخدوش و خودرو‌های شوتی را خط قرمز پلیس دانست و گفت: مأموران انتظامی نباید نسبت به حضور آن‌ها در خیابان‌ها و معابر بی تفاوت باشد و بلافاصله بعد از رویت، باید آن‌ها را متوقف کنند. از نظر قانون و پلیس، خودروی پلاک مخدوش یعنی اینکه او دارای جرایم دیگری هم هست که نمی‌خواهد شناسایی شود.

جانشین فرمانده کل فراجا انس و مودت در بین زیر مجموعه را کلید واژه موفقیت در سازمان دانست و گفت: باید انس و مودت در بین کلیه کارکنان حاکم باشد تا دلسوزانه پشت و پناه هم باشند و در ماموریت‌های مختلف همدیگر را یاری کنند.

سردار رضایی به تهدیدات فضای مجازی اشاره داشت و تاکید کرد: دشمن از طریق فضای مجازی تعصب، ایمان و اعتقادات خانواده‌ها را هدف قرار داده و تلاش می‌کند از این طریق بنیان خانواده‌ها را متلاشی کند که این یک تهدید بزرگ برای جامعه است و ضرورت دارد با جدیت تمام با این تهدید مقابله کنیم.