محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در بودجه سال آینده طبق برنامه هفتم توسعه یکی از خواسته‌های به حق است که در تنظیم و تدوین برنامه هفتم توسعه پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از دیگر موارد برقراری بیمه تکمیلی بازنشستگان، پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت بازنشستگان و  صدور احکام قانون رتبه‌بندی معلمان از مهر ۱۴۰۰ بود که همه این موارد در جلسات مکرر با وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونان وی پیگیری شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ، بر لزوم‌ تعامل مدیران کل استان‌ها با کانون بازنشستگان استان‌ها تاکید و اضافه کرد: یکی دیگر از موارد مطرح شده در خصوص ضرورت شفاف سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان بود که در حال حاضر تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در احقاق حقوق سهامداران در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد.

وحیدی افزود: نظارت برعملکرد و انضباط مالی صندوق بازنشستگی کشوری و در پرداخت خدمات رفاهی، تسهیلات، سفرها؛ از مطالبه و موارد در دست پیگیری نمایندگان مجلس است که امیدواریم عدالت در این حوزه بین بازنشستگان تمام دستگاه‌ها برقرار شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از خواسته‌های به حق بازنشستگان فرهنگی، همسان سازی حقوق در بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه هفتم توسعه است.