روح اله عباسپور ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به واردات لوازم خانگی گفت: حمایت از تولید داخل باید در دستور کار همه قرار گیرد، زیرا از یک سو موجب تولید ثروت و از سوی دیگر موجب اشتغالزایی می‌شود؛ اما در این بین باید به موضوع کیفیت و قیمت تمام شده کالاهای تولیدی نیز توجه شود.

وی ادامه داد: این حمایت موجب می شود که تولیدکنندگان لوازم خانگی سوءاستفاده کنند و قیمت محصولات خود را در بازار انحصاری افزایش دهند و به کیفیت بی‌توجه باشند پس باید به سراغ واردات رفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات مدیریت شده لوازم خانگی می‌تواند از سوءاستفاده برخی جلوگیری کند زیرا از یک سو موجب تعدیل قیمت می‌شود و از سوی دیگر موجب ارتقای کیفیت محصولات خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی ناچار به رقابت با محصولات خارجی می‌شوند.

عباسپور تصریح کرد: واردات مدیریت شده به نفع تولیدکننده است، زیرا با ارتقای کیفیت شرایط برای حضور لوازم خانگی در بازارهای جهانی نیز فراهم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی باید به این موضوع نیز توجه کنند که انرژی و دستمزد کارگر در ایران ریالی است بنابراین باید با توجه به این مهم برای قیمت‌گذاری کالاهای خود اقدام کنند.

وی بیان داشت: اقدام اخیر دولت در صدور مجوز برای واردات لوازم خانگی یک اقدام عالی بود زیرا در آن فرصتی که به تولیدکنندگان داخل داده شده بود این تولیدکنندگان به جای آن که از این فرصت استفاده کنند، سواستفاده کرده و موجب نارضایتی مصرف کننده شده بودند.