محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس در گفت و گو با پارس نیوز، در واکنش به حادثه تروریستی پاسگاه مرزی راسک، اظهار داشت: این حادثه تلخ و ناگوار را به ملت شریف ایران و خانواده های داغدار این مرزبان غیور تسلیت عرض می کنم و دشمنان ایران اسلامی بدانند که نمی توانند با این اقدامات کور و بزدلانه خدشه ای به امنیت ملی ما وارد کنند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی از وحدت میان اقوام در سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور واهمه دارند و به همین دلیل دست به چنین جنایات ناجوانمردانه می زنند.

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: این تروریست ها که دست پروده های آمریکا و اسرائیل هستند، فکر می کنند با اینگونه اقدامات میان مردم سیستان و بلوچستان که از اهل تسنن و تشییع هستند، اختلاف می اندازند و سبب ناآرامی در استان می شوند؛ اما باید از این فکر خام خارج شوند، چرا که مردم استان در کنار هم و به صورت مسالمت آمیز برای توسعه و پیشرفت استان دست به دست هم داده اند.

سرگزی تاکید کرد: گروهک های تروریستی باید متوجه باشند که زیر ذره بین دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما هستند و قطعا نیروی نظامی و اطلاعاتی ما در اسرع وقت پاسخ قانع کننده ای به این اقدام ناجوانمردانه خواهند داد تا درس عبرتی برای تروریست های شرور باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می رود دستگاه دیپلماسی بررسی وقوع این حادثه را در در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهد و هشدارهای لازم را به دولت پاکستان بدهد؛ که چرا در تامین امنیت مرزها عاجز است. اگر نمی تواند در این رابطه کاری انجام دهد، پا پس بکشد و برقراری امنیت تمام مرزهای مشترک را به ایران بسپارد تا دیگر تروریست ها نتوانند پای خود را از گلیمشان دراز تر کنند.