به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، از سال 1394 تاکنون اعزام زائران به عمره مفرده متوقف شد اما بعد از ازسرگیری روابط ایران و عربستان و آغاز مذاکرات این دو کشور، زمزمه‌های آغاز اعزام زائران به عمره نیز آغاز شد،‌ تا اینکه چندی پیش مسئولان مربوطه این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردند. 

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است از پایان این ماه اعزام زائران آغاز شود و طی روزهای پیش‌رو فراخوان ثبت‌نام زائران نیز اعلام خواهد شد. بر این اساس متقاضیان شرکت در عمره مفرده می‌توانند بعد از کسب اطلاع از وضعیت اولویت اعزام خود، برای ثبت نام آماده شوند. 

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، قرار است روند اعزام کاروان‌ها با 2 پرواز آغاز و هر 5 روز افزایش یابد تا به تدریج و در روندی آرام به ظرفیت مورد نظر برسد.

آنچه مد نظر مسئولان مربوطه قرار دارد، اعزام حدود 350 تا 400 هزار زائر به عمره مفرده تا پیش از آغاز مناسک حج تمتع در سال آینده است. 

نمایندگان سازمان حج و زیارت و بانک مرکزی نیز برای فراهم کردن شرایط اعزام زائران عازم عربستان شدند و در این راستا نسبت به اجاره هتل برای زائران اقدام کرده‌اند بر این اساس تاکنون برای ده‌ها هزار زائر عمره ، درمدینه مسکن تأمین شده است.
همچنین از نمایندگان اعزامی به عربستان خواسته شده که در روند مذاکرات با مسئولان صعودی تلاش کنند حتی‌المقدور زمینه اعزام عمره‌گزاران ایرانی در ماه‌های رمضان و شوال نیز فراهم شود.