به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، هفتم آذر ماه بود که اداره ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شناسایی و بازگشت پیکرهای شهیدان ، «مهدی ذاکرحسینی»، «الیاس چگینی»، «محمدرضا یعقوبی»، «غلامعلی تولی»، «سید مصطفی صادقی»، «حسن اکبری» و «رضا عباسی» خبر داد.

این شهدا در جریان جنگ سوریه به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم‌های آل‌الله به این کشور رفتند و در نتیجه عملیاتی‌هایی به شهادت رسیدند که پیکرشان در منطقه ماند و عنوان شهید جاویدالاثر به خود گرفتند.

همچنین «محمدعلی عطایی شورچه» و «پناه تقی‌زاده» حین انجام مأموریت مستشاری در جبهه مقاومت اسلامی سوریه، توسط رژیم صهیونیستی هم به تازگی به شهادت رسیدند.

امروز و همزمان با ایام فاطمیه پیکرهای این شهدا با حضور اقشار مختلف مردم که در دستان خود بیرق عزا، فلسطین و تصویر شهدای جبهه مقاومت را داشتند، پیکرهای این ۹ شهید در میدان آیینی امام حسین (ع) بدرقه شدند.

مراسم بدرقه پیکرهای شهدای مدافع حرم با خواندن زیارت عاشورا آغاز شد و پس از آن مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت شهادت حضرت زهرا (س) پرداختند.

در ادامه، حجت‌الاسلام علی ثمری در بخشی از این مراسم ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: آنچه امروز در غزه خودنمایی می‌کند نتیجه استقامت و مجاهدت رزمندگان مقاومت است. باید حواسمان به آه مظلومان باشد.

وی گفت: اکنون در آستانه شهادت حضرت فاطمه (س) هستیم و باید از ایشان مدد بگیریم که مردم مظلوم و بی‌دفاع را بر دشمن صهیونیستی پیروز کند. صبر و صبوری و دفاع از آرمان‌های الهی درسی است که از حضرت فاطمه (س) گرفته‌ایم.