به گزارش  پارس نیوز به نقل از صدا و سیما ، معاون استاندار تهران گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع دبستان و متوسطه اول استان تهران غیر از فیروزکوه در نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۱۳ آذر غیرحضوری برگزار می‌شود.

میر محمد غراوی افزود: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری  برگزار می شود. همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودرو‌های گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری می کنند.

وی افزود: مجوز‌های طرح ترافیک در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودرو‌ها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند روز دوشنبه از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

معاون استاندار تهران  این را هم گفت که پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی می شوند. 

شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز برای جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام های لازم را انجام  می دهند. 

غراوی گفت: شهرداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، برای جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه  داشته باشند.