به گزارش پارس نیوز به نقل از صداوسیما، وزیر ارتباطات در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار داشت: براساس قانون بودجه باید تا اخر آبان، یعنی امروز باید تمام خدمات دولتی از پنجره هوشمند ارائه شود. هرچند بانک‌ها هم آمده اند، ولی هنوز خدمات را کامل ارائه نمی‌دهند.

آقای عیسی زارع پور گفت: رویکرد دولت در بحث اقتصاد دیجیتال و نگاه به آینده در این حوزه باید بررسی شود؛ الان اقتصاد دیجیتال نقش بسیار جدی در اقتصاد‌های دنیا دارد؛ در کشور‌های پیشرفته از ۱۵ تا ۴۰ درصد رشدشان به علت استفاده از این نوع اقتصاد است.

آقای زارع پور با بیان اینکه در اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها حتی روابط اجتماعی افراد را هم لحاظ می‌کنند، گفت: قانون داده و اطلاعات ملی تصویب شد و گفته شده اگر دستگاهی نیاز به اطلاعات دستگاه دیگری داشت و آن دستگاه همکاری نکرد، جرم انگاری انجام شود و مجازات سنگینی هم در نظر گرفته شده است.

زارع پور گفت: انشالله شبکه بانکی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند حضور پررنگ تری داشته باشد؛ تمام خدمات دولت را می‌توان از این طریق انجام داد. بیش از ۳ هزار خدمت دولتی از این طریق ارائه می‌شود. براساس قانون بودجه باید تا اخر آبان باید تمام خدمات دولتی از پنجره هوشمند ارائه شود. هرچند بانک‌ها هم آمده اند، ولی کامل هنوز خدمات را ارائه نمی‌دهند. این قانون است و باید دوستان به آن تمکین کنند.