به گزراش پارس نیوز ، سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تسهیلات سربازان ماهر گفت: تسهیلات سربازان ماهر با توجه به آخرین هماهنگی‌هایی که با وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی انجام شد سهم استانی تعیین و اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و منتظر صدور ابلاغیه از وزارت اقتصاد و دارایی هستیم که به زودی در همین روزها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: سهم بانک‌های عامل تعیین شدند و به محض صدور ابلاغیه ما آمادگی پرداخت وام خود اشتغالی سربازان ماهر را به کسانی که در نوبت دریافت تسهیلات هستند داریم.

سردار زاده کمند گفت: در حال حاضر ۴۲ هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات هستند که پرونده‌ی کسانی که بررسی شدند و واجد شرایط هستند و به تناسب اعتباری که پیش بینی خواهد شد آماده است و به محض اینکه این ابلاغ صادر شود پرداخت‌ها صورت می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: تا اتمام پرداخت تسهیلات ثبت نام جدیدی نخواهیم داشت، البته در بعضی از استان‌ها تعداد واجدین شرایط ما که ثبت نام کرده بودند و پرونده دارند کمتر از میزان تسهیلاتی که پیش بینی کرده بودیم است. در آینده نزدیک بررسی‌هایی صورت خواهد گرفت و اگر نیاز باشد به صورت موردی استان‌های مورد نظر را برای ثبت نام اعلام و سامانه را باز خواهیم کرد.

سردار زاده کمند بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ثبت نام دریافت وام برای سربازان ماهر داشتیم که در این ۲ نوبت ثبت نام ۶۳ هزار نفر ثبت نام کردند که از این ۶۳ هزار نفر ۱۶ هزار ۳۰۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ شدند و مابقی آنها که ۴۲ هزار واجد شرایط، منتظر دریافت تسهیلات هستند.