به گزارش پارس نیوز ، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان‌ها در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی امروز پنجشنبه (۱۱ آبان) فعالیت سامانه بارشی در نیمه‌غربی کشور، ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات کرمان، بارش باران و برف، رعدوبرق و وزش باد شدید، بارش‌های پراکنده در البرز غربی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در زاگرس مرکزی منجر به وقوع سیلاب در پایین دست می‌شود. بارش برف و کولاک در قله‌های مرتفع و مه آلود شدن با کاهش دید افقی و عمودی همراه است همچنین فعالیت‌های دره‌نوردی، کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی در مناطق مذکور مخاطره آمیز است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: بارش‌ها با شدت کمتر و به‌صورت پراکنده در زاگرس ادامه دارد و شدت بارش‌ها در مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی توصیه می‌شود از صعود اجتناب شود و در صورت ضرورت با توجه به حاکمیت شرایط زمستانه، به‌همراه داشتن تجهیزات مناسب گرمایشی و ردیابی توصیه می‌شود.همچنین  با توجه به پتانسیل وقوع رعد و برق، به افزایش ضخامت ابرها و تغییر شرایط باد توجه شده و از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعدوبرق و همراه داشتن اشیای فلزی اجتناب شود.

وی درباره وضعیت ارتفاعات تهران نیز اظهار کرد: طی روز پنجشنبه ارتفاعات تهران نیمه‌ابری و وزش باد، از غروب با افزایش ابر و افزایش سرعت باد و به‌تدریج بارش باران و برف و برای جمعه نیز نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود، بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.