به گزارش پارس نیوز ،  مهدی تقدسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام این خبر افزود: سامانه برای انتخاب خودرو یکبار ۲۴ تا ۲۷ مهر بازگشایی شد و اکنون مجدد این سامانه برای انتخاب خودرو فعال شده است؛ متقاضیان می‌توانند تا جمعه ۵ مهر خودروی مورد نظر را انتخاب کنند. 

 
وی گفت: در این مرحله، ۹ خودرو عرضه شده است که شامل H۵ و T۷۷ از شرکت بهمن موتور, CS۵۵ از شرکت سایپا‌‌, سلتوس از شرکت کوشا خودرو، توسان و اکسنت از شرکت کرمان موتور، کرولا ۱۲۰۰ از معین خودرو و VS۵ از شرکت ماموت خودرو می‌شود. 
 
به گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیانی که در مرحله قبل، خودرو انتخاب کرده اند و اولویت یک داشته اند در این مرحله امکان ویرایش ندارند، اما متقاضیانی که خودروی مورد نظر را انتخاب کرده اند، اما خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است، امکان ویرایش دارند. 
 
آقای تقدسی گفت: متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی به نشانی saleauto.ir با اطلاع از مشخصات فنی خودرو‌های وارداتی، اقدام به انتخاب خودروی مورد نظر کنند.
 
اسفند سال گذشته ۳۳ هزار نفر در طرح ثبت نام خودرو‌های وارداتی شرکت کرده بودند که از این میزان ۳۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. برای شرکت در این طرح متقاضیان باید ۵۰۰ میلیون تومان در حسابشان مسدود می‌کردند.