لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پارس نیوز، با اشاره به شناسایی منابع درآمدی جدید در بودجه سالیانه، اظهار داشت: متاسفانه ما همواره با یک نگاه سنتی به درآمدهای بودجه نگاه می کنیم و درآمدها را نیز با تجارب سنتی مان مورد ارزیابی قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه فناوری در شرایط فعلی در بسیاری از امور حاکم شده است، گفت: اگر بخواهیم فناوری را در زیرساخت فعالیت هایمان قرار دهیم، یعنی دولت، دولتی الکترونیک بوده و بر فناوری احاطه داشته باشد و همه امور را از زاویه فوق مدیریت کند. در این شرایط خواهیم دید که شناسایی منابع در آمدی بودجه ساده و راحت خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها در یک نمونه کار، اگر ما معاملات را به پرداخت های الکترونیکی و اعتباری محدود کنیم و یک عدد کمی را برای اخذ پول آن در نظر بگیریم به عنوان مثال 50 هزار تومان، به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور کل در حوزه تجارت، کارها باید براساس اعتبار صورت گیرد، ادامه داد: به واقع پول باید به صورت دیجیتال جا به جا شود. بنابراین اگر همین رویکرد را در حوزه هایی نظیر زمین، طلا ،ارز و معاملات به کار بگیریم، کمتر از شش ماه همه منابع درآمدی مشخص می‌شود. در این شرایط وقتی ما مالیات را از درآمد کسب می کنیم، می توانیم منابع خوبی را در بودجه سالیانه داشته باشیم.