علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به عدم ارائه تسهیلات خُرد بانک ها به مردم، اظهار داشت: دولت در این بخش تاکید کرد که در پی عدم ارائه تسهیلات به مردم به دنبال کنترل تورم موجود است که البته ما چنین مسئله ای را قبول نداریم.

وی افزود: بالاخره بانک‌ها براساس اخباری که داریم و براساس دستور برخی از شخصیت ها و در قالب ستاد و مصوبات ریاست جمهوری، تسهیلاتی را هم اکنون پرداخت می کنند که شاید برخی از آنها ضرورتی هم نداشته باشد. اما ما امروز برای فردی که می خواهد در پی بیماری خود بستری شده و نیاز به منابع 20 میلیون تومانی دارد، با مشکلات عدیده ای مواجه است.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه برخی از مشتریان بانکی نیز معدل بانکی داشته و اما موفق به دریافت تسهیلات نمی شود، بیان کرد: این مسئله نه در حالت شرعی و نه فقهی اش صلاح نیست که دست بانک‌ها را ببندیم و به آنها بگوییم که از سویی مشتری بانکی جذب کرده و بعد به تعهدات نوشته و نانوشته خود در زمینه ارائه تسهیلات عمل  نکند.

بابایی با بیان اینکه بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات خُرد به مردم به قانون تمکین نمی کنند، بیان کرد: از رئیس جمهور درخواست داریم در پی دستور خود به بانک مرکزی مشکلات در زمینه ارائه تسهیلات خُرد به مردم را برطرف کند.

وی ادامه داد: البته بنده در ملاقاتی که با رئیس کل بانک مرکزی در این بخش داشته ام، به بنده گفتند که دستور لازم داده شده است که متاسفانه این موضوع در حد حرف باقی ماند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه مقرر بوده وام های خرد زیر 50 میلیون تومان به مردم پرداخت شود، ادامه داد: از این رو از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و امور دارایی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی می خواهیم که به این مسئله سریعتر ورود کرده و مشکلات در این بخش را برطرف کنند.

انتهای پیام/