شهریار حیدری، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارس نیوز، با اشاره به حضور داعش در افغانستان، اظهار داشت: آمریکا برای ساماندهی و بهره گیری از ظرفیت داعش، این گروه تروریستی را بعد از شکست در سوریه و عراق به افغانستان انتقال داد تا مجدد بتواند جنگ و نا امنی را در منطقه آسیا غربی ایجاد کند.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا برای اینکه داعش مجدد فعال باشد، تعداد قابل توجهی از این گروه تروریستی شکست خورده را در افغانستان تحت آموزش قرار داد تا خطری برای کشورهای همسایه افغانستان ایجاد کنند، درحالیکه بعضا این گروه تروریستی با طالبان سنتی درگیری هایی داشته اند. بنابراین باید به این واقعیت اذعان کرد که افغانستان تبدیل به محلی برای فعالیت پایگاه جریانات تندرو شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:  این ظرفیت وجود دارد که فضای افغانستان را از فضای فعلی خارج کنند تا خطری برای مرزهای کشورهای همسایه ایجاد کنند. بنابراین هشداری که سفیر ایران در افغانستان در خصوص شیطنت های آمریکا در افغانستان درخصوص تقویت داعش بیان داشته، منطقی، جدی و واقعی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: داعش توان و قدرت اینکه امنیت کشورمان را تهدید کند، ندارد، اما می تواند امنیت افغانستان را تهدید کرده و در منطقه تنش ایجاد کند چرا که طالبان سنتی و داعش با یکدیگر بشدت تناقض دارند و داعش به دنبال ایجاد تنش و ناامنی است تا بتواند مقاصد شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را عملیاتی کند.