محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به اهمیت رونمایی از دستاوردهای جدید نیروهای مسلح کشورمان در مراسم رژه نظامی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در تولید پیشرفته ترین تسلیحات نظامی، یکی از مهمترین و استراتژیک ترین مولفه های تولید قدرت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ایران به مهمترین بازیگر عرصه بین الملل تبدیل شده و حتی دشمنان کشورمان امروزه نمی توانند این نقش موثر و فعال او را انکار کنند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود ابرقدرت های دنیا بر سر میز مذاکره با ایران می نشینند و امتیاز می دهند؛ به عنوان مثال آزادسازی بخش عمده ای از دارایی های مالی ایران نشان دهنده توسعه و تعمیق قدرت ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه، ادامه داد: بدون شک شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران مدیون حمایت های مردم از جوانان و نخبگان فعال در نیروهای مسلح و همچنین ایثارگری های افرادی مانند شهید تهرانی مقدم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروزه در میان کشورهای انگشت شمار تولید کننده پهپاد و موشک با فناوری بومی قرار دارد، افزود: مشاهده می شود که این دستاوردهای نظامی موجب شده امنیت و ثبات ایران اسلامی در منطقه پایدار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک حرکت در روال کنونی موجب خواهد شد اقتصاد کشور شکوفا شود و عرصه دیپلماسی نیز توسعه و گسترش یابد زیرا توانمندی دفاعی پشتیبان خدمتگذاران به ملت است.