الهویردی دهقانی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به صنعت لوازم خانگی، اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان تلاش می‌کنند که بازار انحصاری را در اختیار داشته باشند و محصولات خود را با قیمت‌های سلیقه ای به مشتری تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی نباید روند تولید خودرو را پیش بگیرد، ادامه داد: مسئولان باید تدبیر ویژه‌ای برای این صنعت داشته باشند تا مانند صنعت خودرو که به مشکلی برای کشور تبدیل شده، بازار لوازم خانگی انحصاری نشود و تولیدکنندگان ملزم شوند برای جلب مشتری کالای باکیفیت و با قیمت مناسب تولید کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی باید با استفاده از تکنولوژی به روز محصولات باکیفیت تولید کنند به گونه‌ای که این محصولات توان رقابت با محصولات خارجی را داشته باشند، اضافه کرد: برای رشد صنعت لوازم خانگی باید بازار رقابتی شود.

دهقانی تصریح کرد: در صورت ایجاد بازار رقابتی و تولید محصولات باکیفیت نه تنها برخی افراد به دنبال سوءاستفاده از بازار انحصاری و تحمیل کالای بی کیفیت به مصرف کننده نمی‌روند بلکه مشتریان نیز بیش از این متضرر نمی‌شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در صورتی که بازار لوازم خانگی انحصاری شود و همانند آنچه در صنعت خودروسازی رخ داد در این صنعت نیز ایجاد شود ما شاهد ایجاد بازار سیاه و اُفت کیفیت و کمّیت و قیمت‌های سرسام آور در این حوزه خواهیم بود که نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.