به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، مهدی چمران صبح امروز در حاشیه یکصدوهفتادویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع مطرح شده درباره انتقال بازار تهران اظهار کرد: این کار عملیاتی نمی‌شود و یک بحث منطقی نیست. مگر می‌شود ساختمان‌ها و مغازه‌های بازار را جابجا کرد؟ تنها کاری که می‌توان در این باره انجام داد بحث ورودی و خروجی کالاها به بازار تهران است که این موضوع باید مورد ساماندهی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید تمهیداتی در خصوص ورود و خروج کالاهای عمده و جزئی به بازار پیش‌بینی شود تا کمترین خسارت را در این حوزه شاهد باشیم، افزود: تمهیداتی را می‌توان در این حوزه پیش‌بینی کرد تا ورودی کالاها به بازار کمتر شود و ضرورتی ندارد که انبارهای بازار مملو از کالا باشد و این مسئله می‌تواند در جای دیگری از بازار صورت بپذیرد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به پیش رو بودن مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و اقدامات و برنامه‌های شهرداری تهران در این حوزه، تصریح کرد: از چندی پیش برخی از مدیران شهری که در کسوت ستاد اربعین وزارت کشور وظایفی برای آنها پیش بینی شده است در برخی از مرزها مستقر و همکاری‌های لازم را با فرمانداران، استانداران و شهرداران مناطق مرزی انجام داده‌اند.

وی در خصوص رقم پیش‌بینی شده برای پیاده‌روی اربعین امسال، گفت: در بودجه سال 1402 این رقم 30 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

چمران با اشاره به دستور جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در این ارتباط ابتدا گزارشی از سوی محمدی؛ مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در ارتباط با آتش‌سوزی بازار ارائه خواهد شد و در ادامه نیز طرحی در ارتباط با نحوه فعالیت مراکز ورزشی در شهرداری تهران در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت که در این طرح قرار است تقسیم کاری بین سازمان ورزش و مناطق 22 گانه شهرداری تهران صورت بگیرد.

چمران همچنین در خصوص سؤال از شهردار تهران گفت: این مسئله از سوی اعضای شورا مطرح شده و به صورت کتبی به شهردار ارسال شده است و قرار است با حضور آقای زاکانی در صحن شورا پاسخ داده شود.