به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، مدیر واحد رسانه‌ای فرماندهی ستاد عملیات کربلا در گفت‌وگو با رسانه‌های عراقی اعلام کرد که با نظارت میدانی از سوی فرماندهی ستاد عملیات، این ستاد، عملیاتی پیش دستانه برای تأمین مرزهای اداری در استان کربلا در چارچوب عملیات جاری برای تأمین امنیت زائران اربعین امام حسین، انجام داد.

خبرگزاری رسمی عراق (اینا) شامگاه یکشنبه گزارش داد که سرهنگ «فاهم الکریطی» مدیر اداره اطلاع‌رسانی ارتش عراق در فرماندهی «عملیات کربلا» افزود که بازرسی مناطق و استقرار نیروها آغاز شده و صحرای غربی استان کربلا بررسی شده و تأمین حفاظت لازم از دکل‌های برق نیز صورت گرفته است.

سرهنگ الکریطی تاکید کرد که ما زمان بندی‌هایی برای تأمین امنیت اربعین داریم از جمله طرحی که از ۲۷ محرم آغاز خواهد شد و تا ۱۰ صفر ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد که کمیته‌هایی از استان و عتبات مقدسه و فرماندهی ستاد عملیات کربلا، اقدام به اخذ تعهد کتبی از موکب‌های عراقی‌ها و موکب‌های خارجی متعلق به کشورهایی نظیر عربستان، ایران، کویت و بحرین می‌کنند.

الکریطی اشاره کرد که همه وزارت خانه‌ها و استانداری‌ها به این طرح کمک کرده و واحدهای پزشکی و مبارزه با مواد منفجره از سوی وزارت کشور و دفاع و نیروهایی برای تقویت وضعیت امنیتی در این طرح کمک خواهند کرد.