محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت‌های سفر اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت:  جلسه ای با هدف برنامه‌ریزی در خصوص تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) برگزار شد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مانند مدیر عامل شرکت راه آهن، رئیس سازمان هواپیمایی کشور و معاونان سازمان راهداری و سایر مسئولان وزارت راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات خود در این جهت ارائه کردند.

وی ادامه داد: طبق صحبت‌های انجام شده مقرر شد به گونه ای برنامه ریزی و نظارت صورت بگیرد که در ایام اربعین با افزایش تقاضا برای خرید بلیط های هواپیما، قطار و اتوبوس شاهد نوسان قیمتی نباشیم؛ تاکیدمان ایجاد ثبات قیمتی در ناوگان حمل و نقلی و عبور و مرور روان زائران در گذرگاه‌های مرزی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق صحبت‌های انجام شده مقرر شد، نرخ بلیط رفت و برگشت هواپیما به نجف و بغداد از مبدا تهران هشت میلیون تومان و این رقم از فرودگاه مشهد به دلیل طولانی‌تر بودن مسیر پروازی یک‌میلیون ‌و۵۰۰ هزار تومان بیشتر است. همچنین مقرر شد نرخ بلیط قطار بدون تغییر و همانند ماه گذشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات سالیان گذشته مراسم های اربعین در حمل و نقل، بیان داشت: امیداریم با نظارت دقیق مسئولان مربوطه و بالادستی این نرخ ها بدون تغییر در طول ایام اربعین باقی بماند و امسال شاهد برگزاری مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی با شکوه تر از سال‌های قبل باشیم.

انتهای پیام/