به گزارش پارس نیوز ،  یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین مکمل‌ها برای بدنسازی، مکمل پروتئین وی است. شاید بپرسید که تاثیر مصرف پروتئین وی در بدنسازی چگونه است؟ یا بپرسید که این مکمل چطور قدرت بدنی فرد را افزایش می‌دهد؟ اگر شما هم قصد پرورش اندام و دریافت قیمت مکمل وی را دارید؛ با ما همراه باشید.

برای زیبایی اندام و عضله سازی این مکمل‌ها را بسیار مناسب می‌دانند.‌ شما باید در بهترین زمان این مکمل‌ها را مصرف کنید و دوره‌های مصرف را به پایان برسانید. تنها در این صورت تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی بدنسازی را مشاهده خواهید کرد. در همین ابتدا یاد آوری می‌کنیم که جهت خرید گینر اصل و پروتئین وی در انواع مختلف وارد وب سایت داروخانه آنلاین و اینترنتی صبا شوید و سفارشات خود را ثبت کنید.

 

پروتئین وی چه فوایدی برای ورزشکاران و بدنسازان دارد؟

پروتئین وی یک مکمل ایده‌آل حاوی اسید آمینه‌های ضروری بدن است و ارزش غذایی بالایی دارد. مصرف این مکمل به ورزشکاران و بدنسازان این امکان را می‌دهد که قدرت بیشتری داشته باشند و عملکرد ورزشی خود را بهبود ببخشند. فواید پروتئین وی برای ورزشکاران به تأمین مواد غذایی مورد نیاز آن‌ها ختم نمی‌شود.

  • بدون سرمایه ساعتی 42 هزار تومان درآمد داشته باش!
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

ورزشکاران با مصرف این مکمل می‌توانند به رشد عضلات خود کمک کنند و از مشکلاتی همچون تحلیل عضلات، کم‌اشتهایی و... جلوگیری کنند. علاوه‌بر این پروتئین وی سرعت جذب بالایی دارد به همین جهت گزینه مناسبی برای ورزشکاران است تا بتوانند در مدت زمان کوتاه‌تری به بدن ایده‌آل خود برسند.

پروتئین وی یک گروه مهم از پروتئین‌ها در موجودات زنده است که نقش‌های گوناگونی در بدن دارند. این پروتئین‌ها توسط ژن‌های معینی کدگذاری می‌شوند و در فرایندهای زیستی مختلف اهمیت دارند. در ادامه، برخی از ویژگی‌ها و نقش‌های این پروتئین معرفی خواهند شد.

ساختار سه‌بُعدی: پروتئین وی با دارا بودن ساختار سه بُعدی منحصر به فرد، نقش مهمی در تعیین شکل و ساختار سلول‌ها و بافت‌های بدن ایفا می‌کند.

حمل و نقل مواد: پروتئین‌های وی مسئول حمل و نقل مواد مختلف در سلول‌ها هستند، از جمله حمل اکسیژن و غذا به سلول‌ها و دفع مواد زاید از آنها.

کاتالیزور: بسیاری از پروتئین‌های وی به عنوان آنزیم‌ها عمل می‌کنند و در فعال‌سازی و تسریع واکنش‌های بیوشیمیایی مهمی دخیل هستند.

سازنده بافت‌ها: بعضی از پروتئین‌های وی مواد اصلی سازنده بافت‌های بدن مانند پوست، مو، ناخن و استخوان‌ها هستند.

سیگنالدهی سلولی: پروتئین‌های وی در انتقال سیگنال‌های مختلف در داخل سلول‌ها و بین سلول‌ها نقش مهمی دارند.

مشارکت در سیستم ایمنی: برخی از پروتئین‌های وی وظایف مربوط به سیستم ایمنی بدن را برعهده دارند و در تشخیص و مبارزه با عفونت‌ها مشارکت می‌کنند.

تأثیر در رشد و تکثیر: پروتئین‌های وی در رشد و تقسیم سلول‌ها نقش بسیار مهمی دارند و عملکرد صحیح آنها ضروری برای رشد سالم بدن است.

تاثیر مصرف پروتئین وی بر فعالیت‌های بدنسازی

زمانی که شما پروتئین وی را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه می‌کنید، باعث می‌شوید که ۸ درصد قدرت بدنتان افزایش پیدا کند و ۱۴ درصد باعث بهبود عملکرد بدنی شما هنگام ورزش کردن خواهد شد.

پروتئین وی علاوه بر این که می‌تواند بر روی عضله سازی تاثیرات مثبتی بگذارد، بر روی ذهن و کنترل بیماری هم تاثیر زیادی دارد. با استفاده از پروتئین وی عضلات شما رشد خواهند کرد، عملکرد عضلات بهبود پیدا خواهد کرد و ظرفیت عضلات را گسترش خواهد داد.

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین تاثیری که پروتئین وی از خود بر جای می‌گذارد، در رشد عضلات است. پروتئین وی مکملی عالی برای افزایش حجم عضلات است. تاثیر پروتئین وی در افراد مسن و افراد جوان یکسان نیست.

افراد مسنی که خواهان افزایش حجم عضلات خود هستند، باید در یک دوره مصرف ۱۴ هفته‌ای پروتئین وی را مورد استفاده قرار دهند. در این صورت پس از پایان دوره مصرف شاهد گسترش قدرت توده‌های عضلانی خواهند بود. افراد جوان‌تر با گذراندن یک دوره ۱۲ هفته‌ای قادر به برخورداری از تاثیرات پروتئین وی خواهند بود. پس این ماده می‌تواند برای هر سن و سالی مناسب باشد.

زمان مصرف پروتئین وی

به طور کلی ورزشکارانی که می‌خواهند تاثیرات شگفت انگیز پروتئین وی بر پرورش اندام را مشاهده کنند، در سه تایم باید این مکمل را مصرف کنند.

قبل از تمرین:

قبل از این که تمرین را آغاز کنید باید عضلات خود را تقویت کنید. تنها به کمک پروتئین وی عضلات شما تقویت خواهند شد. در این صورت شما قادر به بلند کردن هر گونه وزنه خواهید بود. پروتئین وی منجر به بهبود قوای ماهیچه‌ای می‌شوند و در نهایت ماهیچه‌های شما را قبل از تمرین بزرگتر می‌کنند.

بعد از تمرین:

یکی از بهترین تایم‌ها برای مصرف مکمل‌های کراتین، بعد از تمرین است. بعد از تمرین بدن شما انرژی زیادی را از دست داده است که این انرژی باید بر گردد. در این حالت اگر پروتئین وی یا پروتئین مصرف کنید، انرژی زیادی وارد عضلات شده و در آن‌ها ذخیره می‌شود. همچنین بخشی از این انرژی منجر به افزایش حجم عضلات شده و پرورش اندام را به دنبال دارد.

تیم مورد علاقت رو بچین، با بقیه رقابت کن | فوتبال 360 yn-ad

در زمان‌های خاص:

در برخی زمان‌های خاص نیز می‌توانید از پروتئین وی مصرف کنید. برای مثال بعد از خواب طولانی استفاده از این کار توصیه می‌شود. پزشکان بر این باورند که در مصرف پروتئین وی نباید حساسیت به خرج دهید. هر زمان که احساس کردید بدنتان به یک مکمل خاص نیاز دارد، این دارو را مصرف کنید تا انرژی بدنی شما افزایش یابد.