به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی در پاسخ به سوالی پیرامون تعیین تکلیف و اصلاح قیمت خودروهای مونتاژی، تصریح کرد: وزارت صمت نقشی در تعیین قیمت ندارد و خودروها طبق قواعدی تعیین قیمت می‌شوند. تلاش ما در وزارت صمت این است که کیفیت خودروها و استانداردها را بهبود ببخشیم و از سوی دیگر پیگیر تعهدات ایجاد شده هستیم و با وضع قوانین و مقررات پیگیر عملی شدن تعهدات هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در جلسات شورای رقابت، نماینده و عضوی از وزارت صمت حضور دارد اما این سازمان تحت نظارت ما نیست؛ بنابراین تصمیم‌گیر نهایی پیرامون اصلاح قیمت‌ها یا هر موضوعی پیرامون قیمت‌ها بر عهده خود شوراست.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که بایستی به سمت اقتصاد بازار حرکت کرد. در اقتصار بازار، تنوع و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، همه موارد تنظیم خواهد شد. در حال حاضر در یک ناترازی قرار داریم و این ناترازی موجب شده تا در برخی مقاطع ورود کنیم؛ اما امیدوار هستیم که بتوان این ناترازی را به‌ نحوی حل کنیم که دیگر نیاز به ورود و دخالت ما نباشد.

وزیر صمت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی پیرامون کاهش قیمت‌ خودروها نیز گفت: احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد و به نظر ما می‌تواند اتفاق بیفتد؛ تنها به این شرط که همه بهم کمک کنیم. در حال حاضر روند کاهشی خوبی اتفاق افتاده است و بهتر نیز خواهد شد.

گفتنی است که علی‌آبادی اخیراً تمرکز بر تحول صنعت خودرو کشور با برقی‌سازی خودروها تاکید و اعلام کرد: وزارت صمت در تدارک فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی است که بحث بسیار مهمی است و سبب ایجاد نوآوری در این حوزه در کشور خواهد شد. ایجاد زیرساخت خودروهای برقی در این دولت اتفاق خواهد افتاد و منافع بسیاری را از حیث مسائل زیست‌محیطی نصیب کشور خواهد کرد؛ چرا که وضعیت بهتری از این جهت پیدا خواهیم کرد. ضمن اینکه درآمدی که ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی است، با عدم مصرف این سوخت‌ها نصیب کشور خواهد کرد.