مهدی اسماعیلی ، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور، اظهار داشت: این طرح در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تعیین تکلیف شده و در حال حاضر در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی افزود: این طرح با حضور کارشناسان سازمان سنجش، وزارت آموزش و پرورش و حتی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا با جمع بندی صورت گرفته به صحن علنی مجلس ارجاع شده ولی هنوز در دستور کار صحن علنی قرار نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: امتحانات نهایی امسال که از سطح دشواری بالایی برخوردار بود، موجب شده تا بار دیگر این مطالبه دانش آموزان و اولیای آن‌ها مبنی بر تغییر تأثیر قطعی 40 درصدی معدل به تأثیر مثبت مطرح شود و ما پیگیر بررسی این طرح در صحن خواهیم بود.

اسماعیلی گفت: شاه بیت این طرح، تبدیل تأثیر قطعی معدل به تأثیر مثبت و بازگشت دروس عمومی به کنکور است که با این دو تغییر مهم قطعا عدالت بیشتری در آزمون سراسری برقرار خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: دروس عمومی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و معتقدیم باید با ضرایب تعیین شده‌ و کمتری که نسبت به دروس اختصاصی دارند در آزمون سراسری باشند.

اسماعیلی تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان این ادعا را داشت که مدارس سراسر کشور به یک میزان از امکانات و عدالت آموزشی مناسب و یکسان برخوردار هستند لذا با روش فعلی که معدل بهتر نصیب مناطق برخوردار می‌شود، عدالت در ورود به دانشگاه‌ها برقرار نمی‌شود.

انتهای پیام/