حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با پارس نیوز، در انتقاد نسبت به وضعیت بازار مسکن و بی‌توجهی وزارت راه و شهرسازی به رفع بحران تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد جامعه، اظهار داشت: بنده در این زمینه طرح سوالی از وزیر راه و شهرسازی مطرح کردم چرا که متاسفانه آقای بذرپاش توان خود را بر تامین مسکن به عنوان اصلی‍ترین مساله روز جامعه متمرکز نکرده است.

وی ادامه داد: هم‌‎اکنون دو مشکل اصلی در جامعه اعم از معیشت و مسکن وجود دارد که در خصوص معیشت باید تیم اقتصادی دولت پاسخگو باشند و مخبر در چینش این بخش به درستی عمل کند ، اما در حوزه مسکن، وزیر راه و شهرسازی در راس قرار دارد و باید برای برون‌رفت از این وضعیت تدبیری اساسی بیندیشد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که مشکل کنونی در این حوزه از داخل وزارت راه و شهرسازی شروع می‌شود چرا که از معاونت‌های مختلف تا سطح مدیران کل این وزارتخانه با یکدیگر هماهنگ نیستند و اصلا انگیزه، جهت‌گیری و تلاشی در خصوص ساماندهی بازار مسکن در آنها مشاهده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: تاکنون باید سالانه حدود 800 هزار واحد مسکونی تولید می‌شد اما در 11 سال گذشته تنها حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخته شده است. یعنی از زمانی که مسکن مهر تعطیل شده است، مشکلات عدیده‌ای در تامین مسکن برای طبقاتی ایجاد است که صاحب خانه نیستند و اگر در گذشته به دنبال خرید مسکن بودند امروز نگران این هستند که در چادر زندگی کنند و نتوانند هزینه‌های اجاره مسکن را بپردازند و این در حالی است که اگر سال گذشته 50 میلیون تومان برای رهن مسکن پرداخت کرده بودند امسال باید 150 میلیون تومان بپردازند.

حاجی دلیگانی بیان داشت: متاسفانه بانک‌ها نیز پرداخت تسهیلات به اجاره‌نشینان را تعطیل کرده‌اند، در این شرایط مستاجران چگونه باید مبلغ رهن مسکن را افزایش دهند؟.