به گزارش پارس نیوز ؛ حامد بزم شاهی دبیر اجرایی کارگروه شهربازی جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جشن عید غدیر سال گذشته با حضور کودکان پرشور شد؛ گفت: استقبال خانواده‌ها در سال گذشته به خاطر حضور کودکان ۸ تا ۱۵ سال بود که حضور پرشوری داشتند.

بزم شاهی با بیان اینکه برای امسال در نظر گرفتیم که سراسر ۱۰ کیلومتر مسیر مهمونی ده کیلومتری را به شهربازی تبدیل کنیم؛ گفت: سال گذشته غرفه‌های خاصی برای بازی کودکان در نظر گرفته شده بود اما امسال سراسر لاین وسط خیابان انقلاب که لاین بی آر تی است با وسایل بازی پر شده و به نوعی شهربازی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه وسایل بازی مختلفی را برای این جشن در نظر گرفتیم؛ گفت: بیشترین وسایل بازی که داریم قلعه بادی است که نزدیک به ۲۵۰ قلعه بادی در مسیر نصب خواهد شد. بیش از ۱۰۰ استخر توپ خواهیم داشت و ترامپولین را داریم که در سایزها و ابعاد مختلف به تعداد ۴۵۰ دستگاه در مسیر قرار داده خواهد شد.

دبیر اجرایی کارگروه شهربازی جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری افزود: وسایل بازی دیگری مثل ایر هاکی، فوتبال دستی و سایر وسایل بازی دیگری که متنوع است به این وسایل بازی اضافه خواهد شد.

بزم شاهی با تاکید بر اینکه اصل هدف ما و مخاطبین هدف ما کودکان خردسال هستند؛ گفت: وسایل بازی ما همچون قلعه بادی هم برای همین قشر کودک و خردسال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم میزان حضور کودکان در این جشن زیاد باشد گفت: اگر در نظر بگیریم که ۵ میلیون نفر در جشن مهمونی ده کلیومتری شرکت داشته باشند؛ ۲۰ درصد از این افراد کودک هستند که عدد بزرگی است و پوشش دادن و خدمت رسانی به این تعداد از کودکان کار بزرگی است.

بزم شاهی گفت: حداکثر ظرفیتی را که می‌توانیم پای این کار خواهیم آورد و امیدواریم هر کودکی که در جشن حضور دارد بتواند از وسایل بازی استفاده کند. به جهت اینکه مسیر طولانی است و مدت زمان جشن هم زیاد است امیدواریم که هر کودکی که در این جشن حضور پیدا می‌کند بتواند به اندازه کافی از وسایل بازی مدنظر خود استفاده کند.

ایجاد بزرگترین شهربازی دنیا/B.R.T انقلاب پر از وسایل بازی می شود

بزم شاهی در خصوص تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای برگزاری این جشن هم گفت: تأمین خادم از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم برای مثال هر استخر توپ نیازمند یک مسئول است یا قلعه بادی به دو نفر نیرو نیاز دارد تا کودکی آسیب نبیند. یا حفظ نظم برای بازی بچه‌ها ضروری است. به صورت تقریبی ما به پنج هزار نفر نیرو نیاز داریم تا امنیت و نظم جشن را حفظ کنیم.

دبیر اجرایی کارگروه شهربازی جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری گفت: در حال حاضر ثبت نام خادمین را مخصوصاً از بین خواهران انجام داده‌ایم. افراد زیادی می‌خواهند به عنوان خادم در این بازی‌ها شرکت کنند که این هم از اتفاقات دیگری است که در این جشن شاهد هستیم.

بزم شاهی با اشاره به بحث تأمین برق برای برگزاری این جشن گفت: بیشتر این وسایل بازی همچون قلعه بادی و ایرهاکی نیازمند برق است. تقریباً ۳۲۰ نقطه هدف گذاری شده است تا برق آن تأمین شود و هماهنگی‌های لازم برای تأمین برق حداقل ۳۲۰ نقطه از این مسیر صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه عمده اقدامات ما در این جشن مردمی است گفت: برپایی تجهیزات و جمع کردن آن عمدتاً توسط نیروهای مردمی صورت می‌گیرد و این اتفاقی است که به لحاظ زیرساختی اقدام بزرگی است.

بزم شاهی خاطر نشان کرد: در طول مسیر هم هدایایی مثل اسباب بازی و عروسک به کودکان داده خواهد شد.