به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصادنیوز ؛ تدوام کاهش قیمت خودرو در بازار امروز درحالی رقم خورد که فعالان بازار خودرو از تعمیق رکود در این بازار خبر داده و بر این نکته تاکید می‌کنند که با وجود کاهش قیمت در بازار خبری از مشتری نیست. طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی یکی از دلایلی است فعالان بازار خودرو خروج مشتریان از بازار را به آن نسبت می‌دهند.

امروز و در میان محصولات سایپا «شاهین» و «کوییکR» در بازار بیشترین کاهش را تجربه کردند و با افت 5 میلیونی راهی بازار شدند. در میان پرطرفدارهای ایران خودرو هم این کاهش به «دنا پلاس توربو اتومات» رسید و این خودرو کاهشی 5 میلیونی را تجربه کرد.

قیمت محصولات سایپا در بازار

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» مورد ارزیابی قرار گرفتند

قیمت «شاهین» امروز در بازار 590 میلیون تومانی شد افت 5 میلیونی را تجربه کرد. اما در میان محصولات سایپا خانواده کوییک امروز در بازار افت قیمت داشت با این شرایط «کوییک‌R» در بازار 350 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 5 میلیونی را تجربه کرد، «کوییک معمولی» هم در بازار 346 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش یک میلیونی داشت. اما ارزیابی بازار نشان می‌دهد خانواده تیبا هم امروز کاهش قیمت داشت،‌با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار 335 میلیونی قیمت گذاری شد و افت یک میلیون تومانی داشت و «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 344 میلیون تومان قیمت خورد و افت 3 میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم امروز افت 2 میلیونی داشت و در بازار 337 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

سایپا اقتصاد 6

 
 

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزایابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 596 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت یک میلیونی را تجربه کرد. اما قیمت «هایما S5 پلاس» هم در بازار امروز یک میلیارد و 295 میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم امروز بدون تغییر 503    میلیون تومان قیمت خورد. اما امروز «دناپلاس» در بازار امروز 668 میلیون تومان قیمت گذاری شد و کاهش 2میلیونی داشت، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز کاهش 5 میلیونی داشت و 862 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز قیمت «207 پاناراما اتومات» هم 858 میلیون قیمت خورد و کاهش 2 میلیونی داشت.  

ایران اقتصاد 6