به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، جواد اتابکی بعدازظهر دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار داشت: افزایش ارائه خدمات به موکب‌ها از برنامه‌های استان در سال جاری است و این خدمات امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی از افزایش ۵ هزار نفری سهمیه اعزام زائران اربعین از استان مرکزی به کشور عراق در سال جاری خبر داد و افزود: امسال زائران بیشتری به کشور عراق اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه صدور گذرنامه برای زائران اربعین امام حسین (ع) از هفته آینده آغاز می‌شود و نیاز است با اطلاع رسانی مناسب دریافت گذرنامه به روزهای پایانی موکول نشود، گفت: نقش رسانه‌ها در این خصوص بسیار مهم است و باید در این زمینه اطلاع رسانی گسترده صورت پذیرد.

اتابکی با یادآوری ورود اتوبوس‌های برون شهری با حداکثر سن پنج سال به کشور گفت: مقرر شده این اتوبوس‌ها به صورت رایگان به زائران اربعین امام حسین (ع) خدمت‌رسانی کنند و از تعرفه گمرکی آنها کم شود.

وی افزود: نیاز است با پیگیری دستگاه‌های مربوطه کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، آرد، گوشت و مرغ با قیمت دولتی در اختیار موکب‌ها قرار گیرد.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی بیان کرد: آماده‌سازی جاده‌های استان مرکزی از نظر خط‌کشی، به‌سازی و دوربین‌ها در دستور کار قرار دارد.