محسن علیزاده ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به الزامات بازار سرمایه در لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: اگر بخواهیم تنها یک پیشنهاد را در راستای نجات بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرده و آن را پیشنهاد دهیم، باید به موضوع افزایش سرمایه شرکت های بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی های استهلاک پذیر و غیر  استهلاک پذیر توجه کنیم. 

وی با بیان اینکه متاسفانه این موضوع در برنامه های توسعه ای گذشته مورد توجه قرار نگرفت، ادامه داد: توجه به این موضوع باعث می شود تا سود واقعی بین سهامداران تقسیم و توزیع شود و شفافیت لازم را ایجاد کند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت ها در این رویکرد می توانند سود واقعی خود را اعلام کنند .همچنین این رویکرد می توانند باعث کارآمدی مدیران در این شرکت ها شود. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش سرمایه شرکت های بورسی می تواند اساسا به افزایش ارزش بازار سرمایه منجر شود، تصریح کرد: در حال حاضر بازار سرمایه متناسب با تورم و افزایش نرخ ارز توسعه پیدا نکرده و شاخص رشد نداشته است؛ لذا این رویکرد باعث می شود تا ارزش واقعی بازار سرمایه ما بیشتر شده و مطمئنا ما می توانیم در آینده به نفع سهامداران خرد اقدام و توسعه این بازار را مشاهده کنیم.

  علیزاده تصریح کرد:طبق برآورده های صورت گرفته ارزش سهام بورسی افراد در شرایط کنونی کمتر از مقدار واقعی است بنابراین ارزش سهام باید نسبت به تورم باید بسیار بیشتر  باشد.لذا اگر تجدید ارزیابی رخ دهد حتما می توان ارزش سهام بورسی را به قیمت واقعی نزدیک کرد.