محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: متاسفانه بر اساس اجرای یکطرفه مفاد برنامه جامع اقدام مشترک، صنعت هسته ای کشورمان رو به تعطیلی حرکت می کرد، اما با تصویب قانون یاد شده این روند متوقف شد و به سمت پیشرفت تغییر جهت داد.

وی با بیان اینکه برجام به دلیل عهد شکنی کشورهای اروپایی و ایالات متحده معطل ماند و در این راستا ملت ایران دچار ضرر شدند، تاکید کرد: بر این اساس نمایندگان مردم برای صیانت از حقوق ملت و مقابله با تحریم ها، قانون اقدام راهبردی را تدوین کردند که رهبر انقلاب نیز در دیدار خود با دانشمندان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای صراحتا اعلام کردند نباید از قانون مصوب مجلس تخطی کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب پروتکل های آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می گیرد، ادامه داد: در واقع بازرسان این نهاد بین المللی از روند فعالیت های صنعت هسته ای جمهوری اسلامی آگاه هستند و ایران به تمامی قوانین پایبند است.

رشیدی با اشاره به اینکه قانون اقدام راهبردی دست مذاکره کنندگان کشورمان در مواجه با غربی ها را باز گذاشت، افزود: در واقع غنی‌سازی‌های با خلوص بالا مطابق تعهدات بین المللی و برای این صورت گرفت که تحریم‌ها لغو شوند و اکنون مشاهده می شود که طرف های برجامی دچار استیصال شده اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید یادآور شد که رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که ادعای غرب درباره ترس از تولید سلاح‌ هسته‌ای در ایران دروغ بوده و خود آن‌ها می‌دانند که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

وی بیان داشت: همانگونه که جامعه اطلاعاتی آمریکا چندین بار از جمله در ماه‌های اخیر به این واقعیت اذعان کرده که هیچ نشانه‌ای از حرکت ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای وجود ندارد.