شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، در واکنش به هشدار جمهوری باکو به اتباع این کشور برای سفر به ایران، اظهار داشت: سیاست های باکو در مقابل ایران متاثر از رویکرد قدرت های فرامنطقه ای و همچنین رژیم جعلی اسرائیل است که جای تاسف دارد.

وی افزود: به عبارتی این کشور هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده لذا تحت تاثیر جدی کشورهای فرامنطقه ای خصوصا ایالات متحده بوده و در ارکان حکومتی جمهوری آذربایجان نیز شاهد نفوذ رژیم صهیونیستی هستیم. به عبارتی اسرائیلی ها علاقه مند برقراری روابط حسنه میان تهران و باکو نیستند از این رو اقدامات ضدایرانی انجام می دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد همسایه محوری داشته و در این میان باکو جایگاه ویژه ای برای تهران دارد، ادامه داد: از زمانی که جمهوری آذربایجان به استقلال رسیده، شاهد تعریف مرز سفید میان دو کشور هستیم که بیانگر عدم وجود حاشیه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که متاسفانه طی ماه های اخیر جمهوری باکو با بستن سفارتخانه و اکنون نیز با بهانه تراشی و بدون منطق و صدور هشدار برای عدم سفر شهروندانشان به ایران، درصدد تنش آفرینی سیاسی است. باکو باید بداند که نباید با ایران درگیر شود زیرا ممکن است برای آن اتفاقات پشیمان کننده ای رقم خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک گفتگو و مذاکره تنها راه حل و فصل سوءتفاهم ها محسوب می شود اما صهیونیست ها نمی گذارند رویکرد مقامات آذربایجان منطقی و همسایه محور باشد.