علی بابائی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با انتقاد از عدم اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی، اظهار داشت: متاسفانه این قانونی بود که مورد توجه جدی قرار نگرفت و این در حالی است که باید اجازه می‌دادند ابتدا اجرا شود . بعد ایراداتی که داشت را رفع می‌کردند و این بی‌تدبیری هم به عملکرد سازمان تامین اجتماعی برمی‌گردد.

وی افزود: بر اساس پیشنهاداتی که ارائه شد جمع‌بندی این بود که سقف و کف بهاء اخذ شده  در ازای هر 100 متر مربع در روستاها تقریبا از 2 میلیون تومان و در بالاترین نقاط کلانشهرها همچون بالای شهر تهران به 37 میلیون تومان می‌رسد و این عددی نبود که موجب شود شرایط ساخت و ساز مسکن با رکود مواجه شده یا با تورم در بازار مسکن همراه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: البته این از نگرانی‌هایی بود که برخی ادای آن را درمی‌آورند، چرا که از سال 99 تاکنون نرخ تورم در بازار مسکن هزار برابر افزایش یافته است؛ کما اینکه متری یک میلیون تومان به 10 میلیون تومان رسیده است. بنابراین افزایش نرخ مسکن ارتباطی با بیمه کارگران ساختمانی ندارد و مشخص نیست چرا این موضوع داد برخی را درآورده است و این از عجایب و مسائل مبتلا به حکمرانی ساختار مدیریت کشور است که در بزنگاه‌های بعضی از موضوعات مرتبط با ایجاد عدالت اجتماعی فضایی ایجاد می‌کند که برای همه دغدغه‌مندان شرایطی ایجاد کند که به نفع کارگران ساختمانی نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌توجهی به اجرای این قانون در حالی اتفاق افتاده است که سالانه بیش از 51 درصد از کارگران ساختمانی دچار حوادث ناشی از کار شده و هزاران فوتی و قطع نخاع و سایر مشکلات جدی جسمانی برای آنها گزارش می‌شود که نه تنها باعث مشکلات روحی و جسمی برای این قشر عزیز و زحمتکش می‌شود بلکه اغلب این مشکلات به بروز اختلافات خانوادگی برای حادثه دیدگان نیز منتهی می‌شود.