ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: حرکت ناوگروه ۸۶ ارتش مصداق بارز تکیه بر توان و داشته‌های ملی است. این سفر با شناور های کاملاً ایرانی و با وجود تحریم‌های ایالات متحده آمریکا انجام شد و نشان داد شناورهای ایرانی که با استفاده از توان متخصصین داخلی ساخته شده اند، می‌توانند در مقیاس بین المللی و جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی افزود: آنگونه که مسئولین مربوطه گفته‌اند میانگین سنی افراد حاضر در این دریانوردی کمتر از۳۰ سال سن و اغلب جوان بوده‌اند. تکیه بر استفاده از توان نیروهای جوانی می‌تواند در ساخت آینده نیروی دریایی تاثیر گذار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این سفر با فاصله از سواحل و در دل اقیانوس و با وجود کارشکنی آمریکایی‌ها صورت پذیرفته که معمولاً نیروهای نظامی دنیا از پذیرفتن چنین ریسک‌هایی خودداری می‌کنند. وجود روحیه انقلابی و جهادی در فرماندهان و کارکنان ارتش نیز موجب پذیرش چنین ریسکی و این اقدام افتخارآمیز و غرورآفرین شده است.

رضایی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه و ارتش نباید در این نقطه متوقف شوند و باید برای یک چشم انداز بلند برنامه‌ریزی کنند، گفت: صحبت اخیر دریادار تنگسیری و اقدام سپاه برای ساخت ناو هواپیمابر یک بیان راهبردی و اقدام اساسی است که باید در نیروی دریایی ارتش هم با توجه به ماموریت‌های این نیرو مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروهای نظامی ما کمترین میزان بودجه نسبت به GDP را در منطقه دارند، افزود: انجام چنین اقداماتی با چنین بودجه‌ای صرفا نشان از روحیه جهادی و انقلابی فرماندهان نظامی و انتظامی کشور دارد که باید رفع مشکلات بودجه دفاعی و نظامی توسط دولت و مجلس پیگیری شود.