محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به نقض قوانین تردد دریایی مخصوصا در خلیج فارس توسط آمریکایی ها، اظهار داشت: منطقه جغرافیایی یاد شده خصوصا تنگه هرمز یکی از نقاط استراتژیک و حساس دنیا محسوب می شود لذا حضور آمریکایی ها در این سرزمین برای سیاستمداران کاخ سفید دارای اهمیت ویژه است.

وی افزود: نباید از یاد برد از زمانی که قدرت های بیگانه مانند آمریکایی ها در این منطقه دریایی حضور یافتند، شاهد اقدامات تنش آفرین بوده ایم که به پایداری و ثبات دریایی آسیب زده است. از این رو آمریکایی ها نه تنها حاوی صلح و ثبات نیستند بلکه باعث تنش و بی ثباتی می شوند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی ها در گذشته نیز ایران را متهم توقیف و ایجاد مزاحمت برای کشتی های مختلف کرده اند، گفت: این مهم در حالیست که حضور ناوگان جنگی ایالات متحده در منطقه مغایر قوانین بین‌المللی است لذا همواره شاهد اقدامات غیرمسئولانه و غیرقانونی از سوی تروریست های آمریکایی بوده ایم.

آصفری با اشاره به اعمال سیاست ایجاد هراس نسبت به جمهوری اسلامی در میان کشورهای منطقه توسط کاخ سفید، افزود: این مهم در حالیست که چندی پیش قانونگذاران آمریکایی طی نامه ای از بایدن خواستار توقیف نفتکش های ایرانی شدند که مصداق بارز دزدی و راهزنی دریایی بوده و خلاف قوانین بین المللی دریانوردی بشمار می رود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس باید اذعان کرد پنتاگون نمی تواند خودش را مسئول حراست از حقوق دریانوردی در خلیج فارس بداند،  زیرا کشورهای منطقه این وظیفه را بر عهده دارند و در این میان جمهوری اسلامی بارها تعهدات خودش در این رابطه را عملیاتی کرده است.