مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به فروش اموال مازاد بانک ها اظهار داشت: متاسفانه فرهنگی بین سازمان های دولتی جا افتاده که سعی می کنند حتی الامکان املاک خود را نگه داشته تا پس از گذر زمان و ارزش افزوده ای که ایجاد می شود، این اموال را به یک پشتوانه مالی برای خود تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه در قوانین بالادستی جهت فروش اموال بانکها تکالیفی تعیین شده است، بیان کرد: متاسفانه برخی از این دستگاه ها و بانک ها به بهانه های متعدد مبنی بر اینکه اموالی ندارند و یا آن اموال را نیاز دارند، دست به این اقدام نمی زنند، درصورتی که بسیاری از بانکها، به عنوان مثال بانک سپه اموال زیادی را در اختیار دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به این بخش ورود نکند، فکر نمی کنیم بحث فروش اموال مازاد بانک ها به سرانجامی برسد.

صالحی با اشاره به تشکیل هئیت مولد سازی دارایی های دولت تصریح کرد: البته قرار است این هئیت نیز به این قبیل موضوعات ورود کند. با این حال لیست اموال بانک ها به قدری زیاد است که شاید این ماموریت از عهده این هیئت هم نیز برنیاید.

وی با تاکید بر این نکته که هم فروش و هم قیمت گذاری درست اموال باید مدنظر قرار گیرد، تاکید کرد: به واقع این اموال باید به افرادی که اهلیت لازم را دارند، واگذار شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر اموال مازاد بانک ها به درستی واگذار نشود، بحث بنگاه داری حل نمی شود و رشد خواهد کرد که باید از آن جلوگیری کرد. همچنین اگر این مهم صورت نگیرد ممکن است اموال بانکها در حوزه های غیرمولد سرمایه گذاری شود که باید از آن جلوگیری کرد.