ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با پارس نیوز، با اشاره به تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: مجلس تشکیل وزارت بازرگانی را ضروری می‌داند به همین دلیل اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با کلیات این لایحه موافقت کردند. البته ما برای نحوه اصلاح ساختار و اینکه کدام معاونت از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شود و چه اتفاقاتی باید در این حوزه بیفتد، کارگروهی تشکیل دادیم تا این موارد را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه این موارد از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: بنابراین باید جمع‌بندی به گونه‌ای باشد که این وزارتخانه از توانمندی لازم برای تحقق اهدافی که داریم همچون تنظیم بازار، مدیریت صادرات و واردات و گشایش سفره و معیشت مردم برخوردار باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نشست کارگروه برگزار می‌شود که بتوانیم در این موارد به یک جمع‌بندی مطلوبی برسیم تا از طریق این وزارتخانه بتوانیم تنظیم چرخه معیوبی که در توزیع کالاها و نهاده‌های دامی و مدیریت صحیح صادرات و واردات وجود دارد را اصلاح کنیم.

اسماعیلی گفت: ساختار سازمانی کنونی این وزارتخانه نمی‌تواند پاسخگوی این نیازها باشد بنابراین در این کارگروه باید اصلاح ساختار برای این وزارتخانه را در تبصره‌های ماده واحده لایحه مذکور لحاظ کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در مورد روند اصلاح طرح ساماندهی کارکنان دولت، بیان داشت: ما همچنان این موضوع را پیگیری کرده و ایراداتی که شورای نگهبان به آن وارد دانسته است را رفع و برای همراهی دولت در این زمینه نیز تلاش می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان 4 ایراد به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گرفته بود، گفت: 2 ایراد شورا نسبت به طرح جزئی و درباره تعریف کار مستمر و کار معین بود که این ابهامات در جلسه اخیر کمیسیون برطرف شد.