مسلم صالحی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، با اشاره بازار سرمایه و بورس، اظهار داشت: بالاخره پس از دوسال، بازار سرمایه به سطح مناسب خود رسیده است. حتی برخی از سهام های خردی که در ضرر بودند، در روند سوددهی قرار گرفته اند، هیچ وقت هیچ حاکمیتی  سوددهی فعالیت در بازار بورس را تضمین نمی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علی رغم اینکه سوددهی بازار سرمایه روند مطلوبی پیدا کرده است و می تواند روند نقدینگی کشور را در مسیر تولید قرار دهد،باز  این نکته حائز اهمیت است که مردم باید با اطلاع و اشرافیت و تحلیل مسائل سیاسی واقتصادی  در این بازار فعالیت کنند.

صالحی تصریح کرد: حضور مردم در بازار سرمایه نباید از سر هیجان زدگی و احساسی باشد تا تجربه دوره های گذشته تکرار شود. از این رو مردم با احتیاط ورود کنند.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس مواظب هستند تا اشکالات گذشته در بازار سرمایه تکرار نشود، بیان کرد: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که فعالیت در بازار سرمایه هیچ تضمینی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و آموزش دهی مردمی در راستای فعالیت در بازار سرمایه بیان کرد: فرهنگ سازی و آموزش دهی در بازار سرمایه یک اصل است و این مسئله چندین بار از سوی مجلس مطرح شده است و ما در این بخش سازمان صدا و سیما را مکلف به برخی از اقدامات کردیم تا افراد با یک تخصص حداقلی وارد بازار بورس شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر  افراد با تحلیل درست وارد بازار سرمایه شوند علاوه بر سود، اگر در مواقعی احتمالی نیز زیان دهی هم داشته باشند درصد زیان کم خواهد بود.