محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، درباره تبادل زندانیان میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، اظهار داشت: مسئله  تبادل زندانی میان ایران با کشورهای مختلفی مطرح بوده و حتی توافقنامه هایی در این راستا منعقد می شود. از این رو توافقاتی میان ایران و آمریکا نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه زندانیان آمریکایی در بَند ایران دچار جرائم مخل امنیت ملی شده اند که موجب می شود آزادی آنان قابل تامل باشد، افزود: این مهم در حالیست که سیاستمداران ایالات متحده رفتاری دوگانه داشته و نهادهای امنیتی که جاسوس های آمریکایی را دستگیر کرده اند را در لیست سیاه و تحریمی خودشان قرار می دهند.

نماینده مردم اراک در مجلس با تاکید بر اینکه موضوع تبادل زندانیان بر اساس مباحث انسانی و حقوقی امری پذیرفته شده در میان کشورها است، ادامه داد: نباید از یاد برد که امروزه نیز ایرانیانی در زندان های ایالات متحده بسر می برند که به بهانه های خلاف واقع دستگیر شده اند و صرفا دچار اتهامات سیاسی هستند. به عنوان مثال دستگیری دانشمندان و نخبه های علمی از سوی آمریکایی ها عملا گروگان گیری محسوب می شود تا بتوانند از این طریق اهداف و سیاست هایشان را محقق کنند.

آصفری با بیان اینکه آمریکایی ها همواره گفتگوهای غیرمستقیمی را در زمینه تبادل زندانیان با کشورمان داشته اند، افزود: متاسفانه آنها در حاشیه این گفتگوها، تلاش می کنند ایران را در مقابل افکار عمومی دنیا قرار دهند تا ایران محکوم شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین باید اذعان کرد مطابق اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان ایران آماده تحقق این امر بوده و آمریکایی ها باید در این راستا گام های عملی بردارند.

انتهای پیام/