به گزارش پارس نیوز به نقل از فارس، امسال هزینه حج تمتع ۲ نرخی است و قیمت این سفر معنوی برای زائرانی که سال ۹۹ از حج تمتع بازماندند، در صورت پرداخت یک قسط از ۵۱ تا ۷۸ میلیون تومان و در صورت پرداخت همه هزینه حج در آن سال، از ۴۳ تا ۷۱ میلیون تومان و برای سایر مشمولان حج تمتع ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان اعلام شد.

زائران حج تمتع باید تا ۱۶ اردیبهشت هزینه نهایی حج را واریز کنند

با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، همه زائران هزینه حج تمتع را پس از نهایی کردن ثبت‌نام واریز کردند. البته مقرر شد هزینه حج تمتع برای زائرانی که کاروان‌های ۱۲۰ تا ۱۳۹ میلیون تومانی را انتخاب می‌کنند در ۲ قسط پرداخت شود؛ به طوری که همه زائران ۱۲۰ میلیون تومان را به عنوان قسط اول پرداخت کرده و قسط دوم در هفته‌های اخیر از زائران دریافت شد.

با توجه به اینکه روند ثبت‌نام حج تمتع در برخی از استان‌ها ادامه دارد، همه زائران برای قطعی شدن ثبت‌نام باید تا ۱۶ اردیبهشت قسط دوم هزینه حج را پرداخت کرده و هزینه قربانی حج تمتع هم که پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، بپردازند.

زائران حج تمتع از ۳ خرداد تا اول تیرماه به عربستان اعزام می‌شوند

در حال حاضر سازمان حج و زیارت برای اعزام ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع در حال برنامه‌ریزی است و اولین گروه زائران کشورمان سوم خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و این روند تا اول تیرماه ادامه دارد و به این ترتیب اعزام زائران کشورمان طی ۳۰ روز انجام می‌شود.

به گزارش فارس، امسال با توجه به برداشتن محدودیت‌های کرونایی از سوی سعودی‌ها، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف خواهند شد.