جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به اهمیت پیوستن ایران به گروه بریکس، اظهار داشت: گروه بریکس یکی از ائتلاف های اقتصادی مهم دنیا محسوب شده و کشورهای بسیاری علاقه دارند به این سازمان ها بپیوندند. از این رو ایران به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد عضو این گروه شود و درخواست را داده است.

وی با اشاره به اینکه حضور چین و روسیه در بریکس یکی از مولفه های مهم برای ایران محسوب می شوند زیرا این کشورها همپیمان استراتژیک جمهوری اسلامی هستند، افزود: این مهم در حالیست که هند و برزیل نیز در بریکس حضور دارند که با نگاهی کلی به این کشورها می توان دریافت که چرخش و جهش اقتصادی بزرگی رخ می دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه برزیل به عنوان یکی از اعضای بریکس در  آمریکای جنوبی قرار گرفته که این مهم می تواند فرصت حضور ایران در بازارهای این قاره را فراهم کند، ادامه داد: تولید ناخالص و خالص کشورهای کنونی عضو بریکس قابل توجه بوده لذا پیوستن به این ائتلاف اقتصادی موجب افزایش میزان صادرات کشورمان خواهد شد.

قادری تصریح کرد: در این میان باید یادآور شد جمهوری اسلامی اکنون عضو پیمان شانگهای و اوراسیا است، لذا پیوستن به بریکس نیز می تواند تاثیر چشمگیری بر رفع تحریم ها و محدودیت ها علیه کشورمان بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ظرفیت های ایران برای کشورهای بریکس، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای منابع غنی انرژی بوده و این امر برای کشورهای پرجمعیت که عضو گروه هستند دارای اهمیت دوچندان است لذا ایران گزینه خوبی برای پیوستن به این مجموعه بشمار می رود.