به گزارش خبرگزاری مهر، این دوره از مسابقات که صبح جمعه هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی شهر هانگژو چین آغاز شده بود، امروز شنبه با حضور چهار نماینده کشورمان پیگیری شد که حاصل تلاش آنها یک طلا، یک نقره و یک برنز بود.

الیاس پاکدل طلایی شد

الیاس پاکدل نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم کشورمان در نخستین دیدار خود مقابل «پان سوشنگ» از چین تایپه به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی شد. وی در دومین دیدارش «بائینسیحالانگتو» از چین را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. وی در این مرحله حریف هندی خود «شاویل گیل» را با اقتدار شکست داد و به فینال راه پیدا کرد. نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی به مصاف «هیداووف» از ازبکستان رفت و با کسب پیروزی عنوان قهرمانی را کسب کرد و دومین طلای تیم کشورمان را به خود اختصاص داد.

*طاهره آذرپیوند به مدال نقره دست یافت

طاهره آذر پیوند در وزن ۵۲- کیلوگرم کوراش زنان قهرمانی آسیا پس از استراحت در مرحله نخست، با برتری مقابل «وای جی چو» از کره جنوبی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نماینده شایسته کشورمان در این مرحله ضمن برتری مقابل «آمانوا» از ترکمنستان به دیدار نهایی راه یافت و مدال نقره خود را قطعی کرد. او در فینال نتیجه را به «هان» از چین واگذار کرد و به مدال نقره دست یافتو

برنز آسیا برای ملیکا امیدوندی

ملیکا امیدوندی نماینده وزن ۷۸- کیلوگرم کشورمان نیز پس از دریافت قرعه استراحت در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف نماینده ازبکستان رفت و ضمن پذیرش شکست از این حریف به مقام سوم مشترک و برنز آسیا دست یافت.

سمانه خجسته حذف شد

سمانه خجسته نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کشورمان نیز پس از قبول شکست مقابل "سانگ یانزی" از چین در دور نخست پیکارهای این دسته وزنی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پیش از این نیز و در روز نخست این پیکارها، فاطمه برمکی در وزن ۸۷+ کیلوگرم به مدال نقره، دنیا آقایی در وزن ۷۰- کیلوگرم کوراش زنان ایران به مدال برنز، مجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶- کیلوگرم آقایان به مدال نقره، صادق آذرنگ در وزن ۹۰- کیلوگرم به مدال نقره و محمد محمدی بریمانلو در وزن ۸۱- کیلوگرم به مدال طلا دست یافته بودند.

دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا طی روزهای "۸ و ۹" اردیبهشت ماه در این شهر پیگیری خواهد شد.