شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، با اشاره به عملکرد دولت در توسعه روابط بین المللی، اظهار داشت: وزارت امور خارجه تلاش های زیادی برای تقویت روابط با همسایگان انجام می دهد و در این راستا اقدامات زیادی صورت گرفته شده است از جمله آن ارتباط با کشورهای نظیر عربستان، ترکمنستان، ارمنستان، امارات و... است.

وی با اشاره به اینکه تعمیق روابط با همسایگان و کشورهای منطقه و حتی آسیایی یکی از سیاست های راهبردی ایران محسوب می شود، افزود: بر این اساس طی یک سال گذشته شاهد برقراری روابط در سطوح بالا با کشورهایی مانند روسیه، چین و حتی عربستان سعودی هستیم که این سطح بالا می تواند تحریم های آمریکا را دور بزند و باعث تقویت ما شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه انعقاد قراردادهای راهبردی بلندمدت با کشورهای منطقه بیانگر عزم جدی دولت برای ایجاد منافع مشترک با کشورها و دولت ها است، بیان داشت: در واقع دستگاه دیپلماسی کشورمان مسیر خوبی را برای ترمیم روابط با همسایگان و کشورهای منطقه در پیش گرفته و این مهم بر مولفه های اقتصادی، فرهنگی و حتی اجتماعی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: به عبارتی می توان اذعان کرد دولت سیزدهم تلاش کرده علاوه بر روند گذشته در عرصه سیاست خارجی رفتار کند و آینده روابط و مناسبات  ایران را به توافق برنامه جامع اقدام مشترک گِره نزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: این مهم موجب شده تحریم های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده علیه کشورمان خنثی شود زیرا کشورهایی که با ایران تعامل دارند افزایش یافته و ظرفیت های بیشتری ایجاد شده است.